Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermdriveren har sluttet å virke og har blitt gjenopprettet, etterfulgt av Bluescreen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et stort problem med pcen, som jeg med mine "pc skills" ikke klarer å fikse.

 

 

Jeg skal prøve å forklare det ganske enkelt:

 

Jeg satt å spillte World of Tanks en god stund da plutselig spillet frøys, Det oppstod grønne, røde og gule streker på skjermen (Artifacts).

 

Etter dette gikk pcen rett i bluescreen, pcen restartet seg selv også tenkte jeg å laste ned en ny driver til grafikkortet, men ikke en gang firefox klarte grafikkortet derfor gikk pcen i bluescreen igjen, jeg klarte etterhvert å få lastet ned en ny driver men safemode men internet. Men ingen av driverene jeg har prøvd fungerer opptimalt, den eneste driveren jeg kan spille i 3 minutter med er version 306.97.

 

jeg leste litt på forum og fant en mulig løsning, det gikk ut på å skru av den automatiske driverinstalleringen, og slette grafikkdriveren. Deretter slette en mappe i system 32 med ralasjoner til Nvidia, dette ga jeg opp når den ikke ville slettess selv om jeg brukte (take ownership).

 

Jeg har ikke prøvd å reinstallere pcen enda, siden jeg vil prøve andre ting føst, og nå er jeg ute av ideer, og trenger hjelp.

 

Her er informasjon om hardware:

 

Gpu: Nvidia Geforce 250 GTS (1777 mb)

CPU: Intel 2.4 quad core.

RAM: 2 GB DDR2 (600 MHz)

 

Pcen er fra 2007 untatt Gpu'en som ble byttet ut fra 8800 gtx til 250 gts ettersom det ble defect.

 

Håper dere klarer å hjelpe meg med dette, og takker på forskudd. :)

Endret av teoball_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan prøve denne

http://www.nvidia.co...-driver-uk.html

Om du ikke har prøvd den, om du får tid, sjekk bluescreen koden, kan gi en viss indikasjon på hva som eventuelt er feil (vil se det når du starter maskinen å windows kommer opp med en melding som sier "windows har hatt en uventet avsluttning" under detaljer står kodene)

 

Driveren funka ikke, men jeg har et bilde av bluescreenen hvis det vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Kan prøve denne

http://www.nvidia.co...-driver-uk.html

Om du ikke har prøvd den, om du får tid, sjekk bluescreen koden, kan gi en viss indikasjon på hva som eventuelt er feil (vil se det når du starter maskinen å windows kommer opp med en melding som sier "windows har hatt en uventet avsluttning" under detaljer står kodene)

 

Skal prøve å reinstallere pc'en nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...