Gå til innhold

Trenger jeg Norton virusbeskyttelse når jeg har McAfee?


Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt laptop. Spurte på butikken om det var med virusbeskyttelse og det ble svart nei.Kjøpte Norton virusbeskyttelse.

Men på pcen så står det at jeg har McAfee i en mnd.

 

Kan jeg da likså gjerne vente med og installere norton eller annet virusprogram i en mnd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yep. Det er faktisk anbefalt å ikke ha mer enn ett antivirusprogram slik at de ikke interfererer med hverandre og skaper unødvendige problemer. Hverken Norton eller McAfee er AV program jeg anbefaler, men det får være en annen sak :)

Kan være jeg velger annet antivirus program enn norton. Når den fri perioden er over. har ikke åpnet pakken med virusprogrammet så det er jo veldig greit og bytte det. kjøpte norton mest for og kunne bruke pc med en gang uten og sette meg inn i med det samme..

 

McAfee er vel et helt ok anti virus program eller?

Lenke til kommentar

Som nevnt bør du bare ha ett antivirus-program om gangen. Nå om dagen tror jeg det eneste som skjer hvis du har to er at maskinen går tregere, men før i tiden ble det fullstendig krasj. (Jeg dreit meg ut på at Norman og Norton hørtes likt ut en gang, og trodde jeg drev med en oppdatering, og det gikk riktig ille)

Lenke til kommentar

Hei har kjøpt laptop. Spurte på butikken om det var med virusbeskyttelse og det ble svart nei.

Hvis dette er en ny laptop med Windows 8, så lyver/bløffer selger. Windows 8 levers nemlig med antivirusprogrammet Windows Defender som standard. Dette er et helt greit og gratis program. Det finnes flere antivirusprogram som har flere funksjoner som f.eks. Norton, men hva som er best blir man aldri enig om...

Lenke til kommentar
Kan være jeg velger annet antivirus program enn norton. Når den fri perioden er over. har ikke åpnet pakken med virusprogrammet så det er jo veldig greit og bytte det. kjøpte norton mest for og kunne bruke pc med en gang uten og sette meg inn i med det samme.. McAfee er vel et helt ok anti virus program eller?

 

Anbefaler Avast. Det er gratis.

Lenke til kommentar

Hvis dette er en ny laptop med Windows 8, så lyver/bløffer selger. Windows 8 levers nemlig med antivirusprogrammet Windows Defender som standard. Dette er et helt greit og gratis program. Det finnes flere antivirusprogram som har flere funksjoner som f.eks. Norton, men hva som er best blir man aldri enig om...

Ja, er Windows 8 på laptopen jeg kjøpte. Står i tillegg på laptopen at er McAfee i en mnd. Mener du at det er et annet virusprogram på pcen i tillegg slik at jeg ikke trenger virusbeskyttelse etter en mnd heller??

Lenke til kommentar

Ja, er Windows 8 på laptopen jeg kjøpte. Står i tillegg på laptopen at er McAfee i en mnd. Mener du at det er et annet virusprogram på pcen i tillegg slik at jeg ikke trenger virusbeskyttelse etter en mnd heller??

McAfee er en prøveversjon og når du nærmer deg en mnd så vil McAfee begynne å mase om å kjøpe for å fortsatt være sikret.

Hvis du avinstallerer McAfee vil Windows varsle om at du ikke er sikret mot virus og vil anbefale å aktivere Windows Defender som er integert i Windows 8.

Windows Defender er mer eller mindre det samme som Microsoft Security Essentials som mange bruker på Windows 7 og eldre versjoner, og som mange har god erfaring med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...