Gå til innhold

Treg SSD i Windows 8 (Ny installering + oppdateringer)


Anbefalte innlegg

Reinstallerte akkurat til Windows 8. Men ssden min som er 550/500 les og skriv sliter med å knapt ende opp på en tredjedel av dette.

Merket forøvrig at alt gikk lynraskt før jeg oppdaterte Windows. Da gikk alt i sirup.

Pcen bruker nå nærmere 30 sekunder på å feks avslutte kontra 2-3 sekunder tidligere. Noen tips? (SSD er forøvrig Ocz Agility 3 240gb)

 

Har prøvd så og si alt fra å oppdatere/sjekke at firmware er nyeste til hovedkort, ssd osv. SSDen er naturligvis tilkoblet Sata3 6gb.

 

Trenger tips, da jeg sitter her på LAN, og en kamerat med identisk disk og oppsett får nærmere 3 ganger så mye les/skriv som meg. Merker dette svært godt spesielt under oppstart/avslutting av Windows i tillegg til overføringer til eksterne medier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at du reinstallerte til Windows 8, betyr det at du oppgraderte pcen fra Vista/Win7?

Og hvis ja, oppgraderte du ved å beholde alle filer, innstillinger og programmer? Eller formaterte du disken og la inn Windows 8 fra DVD/minnepenn?

 

Gjorde du det første, så er vel svaret der. Det er alltid best å ta en clean install når en oppgraderer.

 

Er svaret nei på oppgradering, må du forklare hva du mener med reinstallering.

Lenke til kommentar

Da er det jo veldig merkelig. Nyeste firmware på SSD disken også?

Windows 8 bruker i gjennomsnitt 24 sekunder fra der BIOS bildet slutter til jeg kommer i skrivebordet på min pc med Intel® Core i5-2500 @ 3.3Ghz CPU og OCZ 120 GB SSD 2,5″ S-ATA III TRIM/GC Agility 3 Max R/W 525MB/500MB SSD disk.

 

Nå skal det sies at det er en virtuell pc, så det lastes ikke mange drivere på den installasjonen.

 

Men du har testet disken og sett at du får veldig dårlig ytelse på den? Hvilket program bruker du for å teste disken?

Lenke til kommentar

Har prøvd et par tre programmer for å teste ytelsen på disken. Siste jeg testet nå nettopp var med AS SSD. Der endte jeg opp med like under 400 i "score". Skriv/les- hastigheten lå på omkring en tredjedel av hva den burde gjøre.

 

Edit: Det jeg syntes er det merkeligste er det at kameraten min som er på besøk har har identisk PC (Vi bestemte oss for specs, og bestilte sammen) og han har en ytelse ut av en annen verden i forhold til meg.

 

Hadde det ikke vært for den sammenligningen vi gjorde her i dag, så hadde jeg nok gått lykkelig uvitende videre, men når jeg oppdagen hvor mye ytelse jeg går glipp av fikk jeg helt bakoversveis.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...