Gå til innhold

Harddisk starter ikke opp


Anbefalte innlegg

Heia.

 

Etter oppgradering av pc, etter at jeg har hatt problem med kortslutning av hovedkort, tenkte jeg å beholde gammel HD. Men nå som jeg har koblet den til er den helt dau. Ingen lyd eller respons i det hele tatt. Jeg oppdaget det først fordi den ikke dukket opp i BIOS, men så sjekket jeg og den gir ingen lyd. DVD spiller funker og har prøvd sata og strømkabel fra DVD men dette hjelper ikke på HD.

 

Tilleggsinfo: jeg hadde den i en strømforsyning som jeg sjekket fordi strømforsyningen ikke startet opp hovedkortet. Når jeg kun hadde DVD, kabinettvifter og HD koblet til denne "dårlige" strømforsyningen så startet viftene opp halvveis og jeg er 95% sikker på at jeg hørte HD starte opp. Jeg tenkte ikke over det da men lydene jeg hørte stemte ikke med DVD spilleren. Etter dette har det ikke virket.

 

Er det håp for harddisken?

 

All hjelp eller tips til feilsøking mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo liksom ikke så mye hokus pokus med en intern disk. Enten så virker den eller så virker den ikke. Du kan fint la disken ligge utenfor pcen når du har koblet den til strøm og SATA kabel, og så kjenne på disken når du starter pcen opp. Da kjenner du fort om disken starter opp eller ikke. (så lenge det ikke er en SSD disk).

 

Prøv ulike strømkabler osv i pcen, men det virker det jo som om du har prøvd allerede.

 

Siden hovedkortet ditt kortsluttet så kan du ha uflaks med disken også. Og er disken død, så er det virkelig ikke så mye å gjøre med den. Starter den opp (du kjenner det på disken) så er det i alle fall et lite håp å kunne redde ut noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...