Gå til innhold

Hvordan gjøre stasjonær maskin om til HTPC / Stue-PC


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt i tankene at jeg skal bygge meg en HTPC / Stue-PC som i all hovedsak skal brukes med Windows Media Center med Media Browser som skal fyre opp MPC-HC med MadVR JINC3 algoritmer.

 

Utfordringer er at dette gjerne krever minimum GTX 650 Ti Boost eller noe liggende, med andre ord så vil en eventuelt HTPC / Stue-PC bli ganske så stor, potensielt varm / bråkete og koste endel..

 

 

Derfor tenkte jeg at jeg heller skulle strekke en HDMI kabel fra min stasjonære maskin, til receiveren på stua og bruke den som HTPC / Stue-PC da denne står på 24 / 7 uansett og er mer enn kraftig nok med sitt GTX 690 kort.

 

Det store spørsmålet og utfordringen er hvordan jeg skal få styrt denne fra stua? Først tenkte jeg på TeamViewer fra MacBook'en, men dette er jo litt pes, det beste ville vært å få til en eller annen løsning så jeg kunne brukt Harmony One fjernkontrollen til å navigere i Media Center + Media Browser fra stua, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare å få noe slikt til.

 

 

Noen ideer?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg fant løsningen selv, bestilte nettopp en slik en. En USB-forlenger, og den i stua så burde vell den kunne kommunisere med min Logitech Harmony One?

 

Da er det bare å krysse fingrene for at Windows 8 Pro lisensense fra Microsoft DreamSpark ikke er volume license så det faktisk er mulig å få Media Center i Windows 8.. Det fungerer tydeligvis ikke med min Enterprise installasjon....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...