Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har formatert pc, men får ikke nett selv med kabel


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat formatert min stasjonære pc.(Oppgradert til Win7 pro fra Win Vista).

Det er noen drivere som fortsatt trenger oppdatering, og det kan virke som om nettverkskortet/nettverksadapteret er en av de. Hvordan skal jeg få til dette? Jeg har ingen mulighet til å velge etter koble til et trådløst nettverk, og jeg får heller ikke internett av å bruke kabel. Det står bare "Not connected - No connections are available".

Her er et bilde hvis det er til hjelp:

1434702.jpeg

 

Hvis dere trenger mere info er det bare å spørre.

 

/noitenoit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, uten ehternet-drivere så får du ikke gjort noe som helst.

Du er nødt til å bruke en annen enhet for å laste ned drivere til hovedkortet for så å installere det på den aktuelle maskinen din.

 

Er dette en ferdig-PC så er det produsenten sin side du skal besøke. Er det separate komponenter som er satt sammen, så er det mer spesifikt hovedkortet sin produsent du må slå opp.

 

Edit:

Du mangler også drivere til flere andre enheter på hovedkortet ditt (ikke bare ethernet), så min sterkeste anbefaling er at du laster ned chipsett-drivere til ditt hovedkort (og om ethernet ligger i egen fil så trenger du den også, selvsagt)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Som sagt av Andrull og Xprez, så må disse driverne lastes ned på en annen maskin hvis Windows-CD'en ikke har fungerende drivere. Start med å søke på hovedkoty/datamaskin-navn og let etter noe som heter support/drivers/downloads, og se etter både chipset-driver og ethernet/LAN-driver. Last ned dette og legg dem på en minnepenn. Flytt minnepennen til maskinen som trenger drivere, og installer drivere som vanlig. Etter en reboot skal det da være mulighet for å koble pc'n på nett.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...