Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en crasher: "finner ikke harddisk"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en fem år gammel Dell XPS M1530. Den står som regel koblet til strøm og er påskrudd hele tiden. De siste gangene har jeg flere ganger funnet PC'en med en svart skjerm med feilmeldingen "Internal harddrive error. Can not find harddrive" eller noe lignende. Forsøker jeg ctrl+alt+del restarter pc'en, men samme feilmelding kommer. Skrur jeg derimot av PC'en med knappen og starter den igjen, går det helt fint.

 

Noen som vet hva feilen er? Er disken i ferd med å ta kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det er en liten mulighet for at varmgang kan få ting til å utvide seg slik at en dårlig kontakt bryter kontakten. Uvanlig, men ikke umulig. Det kan kanskje være noen beskyttelsesmekanismer også som slår av disken om den blir for varm. Aner igrunn ikke.

 

Høres ut som en jobb for serviceverkstedet...

Lenke til kommentar

Hej Mojo Pin,

 

Jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din dator. Dessvärre låter det som att det är problem med din hårddisk, men det första du bör göra är ett PSA test. Stäng av din dator och håll sedan inne Fn-knappen samtidigt som du startar datorn. När testet är slutfört kommer du att få en felkod som jag vill att du sänder till mig på e-mail: [email protected] Vänligen skicka också din service tag.

 

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona

Dell | Social Media & Communities Professional

Följ oss på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...