Gå til innhold

Del 8 ? Kreativ bilderedigering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig video, det der med "HDR-lag" har jeg aldri prøvd selv før. Hva med å vise folk litt funksjoner som "Blend If", Apply Image til maske + gaussian blur for skarphet osv? Personlig bruker jeg LAB til meste av jobb på skarphet, kontrast og farger siden fargene er separat fra lys (Lightness). PS, frekvensseperasjon hadde vel også vært noe å lært bort til de nyskjærrige? :-) Det gjør magiske verk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig video, det der med "HDR-lag" har jeg aldri prøvd selv før. Hva med å vise folk litt funksjoner som "Blend If", Apply Image til maske + gaussian blur for skarphet osv? Personlig bruker jeg LAB til meste av jobb på skarphet, kontrast og farger siden fargene er separat fra lys (Lightness). PS, frekvensseperasjon hadde vel også vært noe å lært bort til de nyskjærrige? :-) Det gjør magiske verk.

 

Blend IF på Norsk...

Lenke til kommentar

 

Det var egentlig mer som et spørsmål om å lære bort litt mer utfordrende teknikker. Det er ikke sånn at jeg tviler på hva jeg gjør i PS, jeg syns bare det er for få plasser folk flest kan lære skikkelig PS bruk., ref. "Personlig bruker jeg LAB.." "frekvensseperasjon hadde vel også vært noe". Siden tek har et opplegg for det nå og det er snakk om på norsk så ville jeg bare komme med innspill. Å Google filmer kan hvem som helst gjøre. Dette er noe tek/akam burde fortsette med, men de kan gjerne vise litt mer av de tingene en må betale for å lære hos kelby, moderskeppet osv.

Endret av iStalkPhoto
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...