Gå til innhold

Tekstmeldingstjeneste (SMS) på tvers av OS, finnes det?


Anbefalte innlegg

Finnes det en app eller tekstmeldingstjeneste (SMS) som støtter ulike OS (IOS, Android og Windows Mobile), og der man kan lagre mottatte og sendte tekstmeldinger på en server, slik at dersom man bytter telefon, kan man fremdeles få tilgang til meldingene?

 

Bruker iPhone, men dersom jeg bytter til en adroidtelefon, kan jeg ikke få tilgang til meldingene som ligger på iPhone-telefonen, og motsatt. Jeg tenker på vanlige tekstmeldinger, som sendes via mobilnettet, ikke via mobildata, for der finnes det vel forskjellige muligheter.

 

Håper jeg har ordlagt meg noenlunde forståelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du ser etter er unified messaging?

 

EDIT:

Leste noe om at Google skulle komme med noe som heter "Babble" som er unified messaging.

Kanskje vi ser noe mer på Google I/O 2013 i mai.

 

Jeg tenker kun SMS, kke e-post og f. eks. sosiale medier som Facebook. Det er SMS jeg ønsker å kunne ha tilgang til, selv om jeg skulle bytte telefon/plattform. Man kan ta backup av SMS, men en backup av dette for iPhone, gjort ved hjelp av iTunes eller iCloud hjelper lite, dersom man går over til Samsung. Likeledes hjelper det lite med backup av SMS på en Galaxy S3, dersom man går over til en iPhone.

 

Når det gjelder mail (for meg Gmail) og Facebook, er ikke dette noe problem i det hele tatt. Der får jeg tilgang, uansett hvilken telefon eller OS jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...