Gå til innhold

[Løst] CrossFire funker ikke helt som den skal?


Gjest Slettet+412

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Heisann,

 

Har nettopp bygget en helt kanon gaming PC men har et lite undrende problem.

Jeg kjører 2x Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Edition i CrossFireX men funker ikke helt optimalt tror jeg. Når jeg spiller et spill så begynne det ene skjermkort å gå opp i 60% Acitivity og en klokk på 1100 MHz / 1600 MHz.

Det andre skjermkortet derimot kjører en klokk på 300 MHz / 150 MHz med 1-6% Activity.

Jeg har aktivert CFX, oppdatert til siste driver i Catalyst men ser bare ikke hvordan jeg skal løse dette? Jeg hadde virkelig håpet på at jeg kunne endelig dra spill på "fullguffe".

 

 

 

Setter pris på alle svar. :)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Jeg har bare testet Far Cry 3 og Crysis 3 så langt... Er det ikke meningen at jeg burde minst kunne dra Crysis 3 på max? Det er noe som forhindrer dette... Jeg har oppdatert til siste nytt på AMD sine sider bl.a.

Når jeg spiller og kjører Afterburner, kan jeg se øyeblikkelig at dem ikke kjører optimalt. Grunnen er vell at jeg har en klokk på 1100 MHz / 1600 MHz på det ene kortet mens det andre bare har en simpel klokk på 350 MHz / 150 MHz.

Det må jo være noe som ikke stemmer?! Jeg mener begge kortene burde blitt belastet og hatt en lik FPS elns og ikke lav fps og helt feil klokk....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ser du noe galt på disse bildene eller er dette helt normalt? Glemte å si at jeg kjører Win8 Pro 64-bit om det skulle ha noe å si....

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg er usikker med Far Cry 3, men Crysis 3 kan du definitivt ikke forvente å dra på maks :p

Når CFX fungerer skal du se omtrent lik load på alle kortene, men det krever at du kjører spillene i fullscreen.

 

Merkelig at folk @ YT klarer å dra det på max da?

Ok, skal ta et screenshot mens jeg tester ut BF3 nå. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Men Crysis alikevell sliter litt... Kompisen min har 1x 7970 Matrix elns og han klarer 4x MSAA mens jeg klarer nesten ikke 2x MSAA engang. :huh:

 

Begynner værtfall å se lyst ut! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Han mener at han har 4x MSAA.

Uansett, det konkrete svaret til at jeg ikke kan kjøre Crysis 3 @max skyldes vell at mine 2x 7970 er for svake for å si det slikt?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oh Yeah :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Du ser at det ene kortet ikke er i bruk ja?

 

Ja, så det nå... :huh:

Ehmm, hva kan jeg gjøre for å fikse opp i dette problemet? Funker fjell på BF3...

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det ser ut som et bilde fra BETAen, uansett testet jeg akkurat singleplayer i Crysis 3 på Very High med 8xMSAA og klarte gjennomsnittlig 50 fps med 2x 7970 @1200/1700, det var knapt spillbart og på ingen måte akseptabelt.

 

Dette tok jeg nå nettopp for ikke mer enn noen minutter siden.

Det var ikke spillbart her. Men hva må jeg gjøre for å fikse dette? Har komt til den delen hvor man ikke har noen anelse på hva man skal gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...