Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki Inazuma 250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt an på ønskene dine. Nå var det ikke veldig lett å finne korrekte data på denne sykkelen (og jeg har aldri hørt om den før du nevner den her), men om det stemmer at den er 140KG fulltanket og har 26 hester, så vil det jo ikke dra skinnet av pølsen akkurat, men om du sammenligner med en alminnelig familiebil så vil denne trolig være kvikkere enn en bil i hastigheter opptil 80, mens i hastigheter mellom 100 og toppfart (130-140) skal du ikke forvente mer enn at du holder følge med annen trafikk, og litt til.

Har selv kjørt MC siden midten av 80-tallet, og har benyttet sykler med alt fra "ingenting" til knappe 200 hester. Min nest siste sykkel hadde 65 HK på 240KG, siste sykkel 15 HK på 130KG og nå har jeg 26 HK på 134 HK. Kjøringen min er frem og tilbake på jobb, på relativt dårlig og smal veg samt endel køkjøring, snitthastigheten min kan ikke bli særlig høyere uansett motor, om jeg ikke vil kjøre _veldig_ ulovlig. Så for mitt bruk er altså 26HK mer enn tilstrekkelig. Hadde jeg pendlet f.eks over motorvei i hastigheter rundt 100, ville jeg nok prøvd å finne en med litt bedre HK/KG-forhold.

Hadde jeg skulle kjørt med en bakpå og evt med bagasje for turkjøring, er den du nevner i svakeste laget. Men er det bykjøring og litt mer det er snakk om, så burde den holde greit. Alt etter behov og ønske. Her i Norge er veldig mange MCister fryktelig opptatt av å ha størst og kraftigst mulig, mens i "resten av verden" er det langt mer normalt med f.eks 250-ere som den du peker på. Så kan en undre seg på hvorfor det er slik. Vi har jo ikke akkurat så mye bedre/raskere veier enn de fleste sammenlignbare land, så... :hmm:

Fordelen du får med en 250 er rimelig i innkjøp, rimelig i drift, og ikke minst så er den trolig veldig lettkjørt. (om dette er typisk Suzuki). Baksiden er at den muligens er noe tyngre å få solgt.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket at den er bygget på samme sted som de større Suzukiene, og ikke på en bakgårdsfabrikk i India/Kina. Min erfaring med MC fra disse landene er konsekvent negativt mht levetid og driftssikkerhet.

 

Håper det hjelper deg litt på vei. :green:

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Sykkelen er 182 kg fulltanket og har 25 HK.

Tror også den blir bygget i Kina.

 

Bruk vil være opplæring for meg selv og etterhvert turer med gutta som kommer til å kjøpe litt råere sykler.

Dette er ikke en sykkel jeg syntes er hverken spesielt kul, den har også mindre kraft enn jeg kunne tenkt meg men har fått en veldig god deal på en helt ny sykkel å har ikke stort mer penger enn å kjøpe noe i denne prisklassen nå i år.

Lenke til kommentar

182 KG, okei... Regn med å bli hengende etter når dine venner kjører forbi en bil eller 3 da :D Men fremdeles, du vil kunne holde all annen trafikk, med grei margin.

Hadde det vært meg som skulle brukt 50-60K på sykkel så ville jeg sett på bruktmarkedet. Men da er du litt mer avhengig av å kunne foreta litt arbeid på den selv, evt med kyndig hjelp, om du har det tilgjengelig. Ganske mye fint å finne i den prisklassen som er i god stand. Jeg ville vært skeptisk til en sykkel som er bygget i Kina. Uansett hvilket merke det står på tanken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...