Gå til innhold

YouTube har nådd stor milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Samtidig som jeg nå tar meg i å ikke gidde å se videoer på YT. Hvorfor? Fordi det kommer en reklame i forkant av det jeg faktisk vil se. Fortsett med det Google og YT blir totalt uinteressant.

Lenke til kommentar

Samtidig som jeg nå tar meg i å ikke gidde å se videoer på YT. Hvorfor? Fordi det kommer en reklame i forkant av det jeg faktisk vil se. Fortsett med det Google og YT blir totalt uinteressant.

 

Hvordan ellers skulle de tjent penger? Med "de" mener jeg de som lager videor, og Google. Du kunne jo betalt så så mye per månede for å få tilgang til opp til 30 videoer, høres det bedre ut enn å se på en reklame i 5 sec, så trykke "skip"?

Lenke til kommentar

Samtidig som jeg nå tar meg i å ikke gidde å se videoer på YT. Hvorfor? Fordi det kommer en reklame i forkant av det jeg faktisk vil se. Fortsett med det Google og YT blir totalt uinteressant.

 

Ser du på TV? der får du 5 min med reklame per 25 minutt med innhold, på YT får du ca. 15 sek. med reklame på en video som kanskje varer i 20 min.

 

Edit: Fikk følelsen om og nevne at viss du bruker adblock så tjener ikke noen av YT partnerne (for eks. Huskystarcraft, totalbuiscuit, officalynerdcubed osv.) ingen ting på at du ser videoen.

Endret av Mr. Hormonella
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reklamen er med på å gi kreative og arbeidsomme sjeler penger som de faktisk har jobbet for.

Men så er det jo bare RayWJ, Pewdie og andre som får all oppmerksomheten... De gjør ikke så mye "kreativt". LP'ers har jo skutt i taket.

 

Skulle ønske YouTube fremmet de brukerne som jobbet litt mer og var mer originale. Joda FreddieW og CorridorDigital gjør det bra, men det er også andre, mindre, filmskapere som har geniale filmer som ikke får nok oppmerksomhet, etter min mening.

 

Men YouTube er en flott side til hvem som helst!

Har elsket det siden 2006 :D

Lenke til kommentar

Samtidig som jeg nå tar meg i å ikke gidde å se videoer på YT. Hvorfor? Fordi det kommer en reklame i forkant av det jeg faktisk vil se. Fortsett med det Google og YT blir totalt uinteressant.

 

Du må være en trist sjel som ikke orker å se 5 sekunder av reklame for å støtte de som faktisk har laget videoen du skal til å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ER faktisk en utrolig ting.

 

Aldri før i verdenshistorien har folk flest hatt tilgang på så mye informasjon som vi har. De som har levd før oss har aldri opplevd å kunne hente inn all mulig kunnskap i løpet av sekunder.

 

Det sies at 100,000,000,000 mennesker har levd til dags dato, inkludert de som lever i dag. De aller, aller fleste har bare kunnet drømme om ting vi ser i dag.

 

Vi tar det som en selvfølge, men hadde du fortalt dette til en eller annen geek på 1500-tallet, ville han sagt at noe slikt ville være uhørt og at det ville bety løsningen på alle verdens problemer.

 

Lite visste han kanskje at med mye kunnskap kommer mye sorger. Den som vet mye, skal det kreves mye av.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

AdBlock? :)

Nei, jeg er ikke totalt imot reklame på nettet, men jeg liker ikke å få 30 sekunder med amerikansk piss i trynet når jeg skal se en 2 minutters video.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvordan ellers skulle de tjent penger? Med "de" mener jeg de som lager videor, og Google. Du kunne jo betalt så så mye per månede for å få tilgang til opp til 30 videoer, høres det bedre ut enn å se på en reklame i 5 sec, så trykke "skip"?

Slik de har gjort allerede. Med diskret popups. Og det er sjelden en får en mulighet til å droppe reklamen. Ellers så mener jeg at enkelte kan betale Google for å få vist sine videoer på YT uten reklame. VMware, HP og andre som leverer instruksjons-videoer og egenreklame f.eks. Også om en ønsker å strømme ut pressekonferanser o.l. så kan en betale Google for å bruke YT sin infrastruktur.

 

Ser du på TV? der får du 5 min med reklame per 25 minutt med innhold, på YT får du ca. 15 sek. med reklame på en video som kanskje varer i 20 min.

 

Edit: Fikk følelsen om og nevne at viss du bruker adblock så tjener ikke noen av YT partnerne (for eks. Huskystarcraft, totalbuiscuit, officalynerdcubed osv.) ingen ting på at du ser videoen.

TV2, TV3, TV-Norge og en røys med andre kanaler er kanaler jeg ikke gidder å se på fordi det er og blir for mye reklame. Jeg takler fint reklame mellom programmer,men ikke når de avbryter selve programmet Så nei, tv ser jeg lite av..

 

Du må være en trist sjel som ikke orker å se 5 sekunder av reklame for å støtte de som faktisk har laget videoen du skal til å se.

5 sekunder er greit, 30 sekunder for å se en video som varer i snaue to minutt? Aldri! Og, om det er kvalitet nok på innholdet betaler jeg gladelig for tilgang til det. Det handler ikke om å være en trist sjel,men om å ha noen prinsipper og ryggrad nok til å stå for dem.

Lenke til kommentar

5 sekunder er greit, 30 sekunder for å se en video som varer i snaue to minutt? Aldri! Og, om det er kvalitet nok på innholdet betaler jeg gladelig for tilgang til det. Det handler ikke om å være en trist sjel,men om å ha noen prinsipper og ryggrad nok til å stå for dem.

 

 

Om du ikke liker å se 30 sek med video kan du jo skippe etter 5 sek. Uansett. Det heter TrueView InStream btw.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Om du ikke liker å se 30 sek med video kan du jo skippe etter 5 sek. Uansett. Det heter TrueView InStream btw.

Igjen, det er uhorvelig ofte det å skippe ikke finnes mulig. Hva som svikter bryr jeg meg fint lite om, jeg gidder fremdeles ikke å se 30 sekunder med reklame for å se snaue to minutt video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...