Gå til innhold

Nytt dekk til Merida Cyclo Cross 5


eesp

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Merida Cyclo Cross 5 (http://www.merida-bikes.com/en_int/bike/2012/107/Cross/Cyclo+Cross+5) og bruker den mest til landeveissykling i tillegg til transportmiddel rundt omkring.

 

Siden jeg kun bruker den på asfalt, og mest til trening, har jeg veldig lyst til å gå til innkjøp av ett par nye dekk. De dekkene som er på nå har ganske grove mønster, så jeg tenkte å bytte til noen dekk som er mer tilpasset landvei.

 

Da kommer spørsmålet; hvilke dekk burde jeg gå til innkjøp av? Trenger ikke å koste all verden da jeg ikke er blodseriøs og i tillegg student.

 

Om det hjelper bor jeg forøvrig i Trondheim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Continental grand prix 4 season eller schwalbe marathon supreme i 28-622 til 42-622 alt etter hvor stort dekk du vil ha. Disse er ikke først og fremst de aller billigste, men de varer lenge og blir gjerne billige på sikt.

 

Sykkelbutikker har gjerne noen dirt-cheap vredensten eller andre stålbead dekk i 32-622 eller lignende, men de blir tunge og ikke veldig gode (Men billige)

Lenke til kommentar

Den butikken får stort sett gode skussmål.

 

Det er en grei guide til hvilke dekk som passer hva her: http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html, det står ofte på felgen hva som er bredden, hvis ikke er det frem med måleredskapene. Obs, det er innvendig bredde som teller; slik:

 

bead-seat-diameter.jpg

 

Andre fulcrum cx felger er 18mm så om det stemmer for dine ville jeg holdt meg til 28-42mm 25 går nok men kan bli litt firkantet og gjøre at felgen blir utsatt for skade.

Mange cx rammer kan bare ta opp til 35mm dekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...