Gå til innhold

3G/4G USB modem anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Trenger hjelp til å finne et 3G/4G modem som fungerer med Netcom/Chess.

Jeg har allerede abonement, og skal bare ha et modem som er mitt eget. Siden jeg allerede har ruter og slikt, så trenger jeg egentlig bare en USB dongel som jeg plugger i ruteren. Hadde tidligere en Huawei E220 (som forsåvidt fungerte utmerket) men denne har nå tatt kvelden.

 

Trenger 3G og 4G støtte (bor i trondheim, så får vell 4G temmelig snart), og ikke så mye annet.

 

Er det noen som har noen bra tips?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du ikke sikter til huaweie e589 da? Det er vel den NetCom/Chess har?. Kjører kampanje på NetCom på den nå med 4G simkort 5GB pr mnd. Totalt ca1800kr pr år. 1000kr billigere en Chess.

Lurer på om jeg kan kjøre mitt tvilling-sim kort fra padda in i en NetCom router etter de passerte 5GB med NetCom??? Er jo samme eiere og driftere av samme nett!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg veit så fungerer ikke Chess simkort i Netcom routere dersom ruteren er låst. Hadde en E220 før, som var låst til Netcom, og på denne funka ikke Chess (måtte låse den opp først).

 

Er ikke e589 jeg tenker på nei. Har sett på denne og den passer ikke mitt bruk. Jeg ønsker å ha noe som jeg kan plugge i USB porten på ruteren min (evt PC), og dele nett derifra. Jeg har maskiner som ikke har (eller kommer til å få) trådløs kort, så jeg er avhengig av å få det kablet. e589 har bare WiFi grensesnitt, og det blir da litt upraktisk å få koblet opp alt :)

 

De to jeg har sett på over burde kunne gjøre dette, da min gammle e220 klarte det uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...