Gå til innhold

Anmeldelse: Monster Hunter 3: Ultimate (3DS, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde tatt med at Øystein Furevik kalte Wii-versjonen et mesterverk, og ga det 9/10. Jeg koste meg også med spillet, og vurderer derfor å kjøpe det oppdaterte spillet når jeg engang skaffer meg Wii U.

 

3DS-versjonen frister mindre, da det er ingen nettspilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde tatt med at Øystein Furevik kalte Wii-versjonen et mesterverk, og ga det 9/10. Jeg koste meg også med spillet, og vurderer derfor å kjøpe det oppdaterte spillet når jeg engang skaffer meg Wii U.3DS-versjonen frister mindre, da det er ingen nettspilling.

 

At det ikke er nettspilling på 3DS er helt på trynet. Kom an Nintendo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde tatt med at Øystein Furevik kalte Wii-versjonen et mesterverk, og ga det 9/10. Jeg koste meg også med spillet, og vurderer derfor å kjøpe det oppdaterte spillet når jeg engang skaffer meg Wii U.3DS-versjonen frister mindre, da det er ingen nettspilling.

 

Øystein og jeg har tydeligvis forskjellige meninger, men all makt til deg om du synes spillet er dritkult. :) 7/10 er da strengt tatt ikke en dårlig karakter. Sier jo at det er et godt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Burde tatt med at Øystein Furevik kalte Wii-versjonen et mesterverk, og ga det 9/10. Jeg koste meg også med spillet, og vurderer derfor å kjøpe det oppdaterte spillet når jeg engang skaffer meg Wii U.3DS-versjonen frister mindre, da det er ingen nettspilling.
Øystein og jeg har tydeligvis forskjellige meninger, men all makt til deg om du synes spillet er dritkult. :) 7/10 er da strengt tatt ikke en dårlig karakter. Sier jo at det er et godt spill.

Joda, ingen kritikk mot deg som anmelder. Mener at å angripe anmeldere for at de gir "for dårlige karakterer" til spillene man liker blir feil. Bare påpeker at det er ulike meninger der ute, og at spillet neppe er noe dårligere enn det var da dere testet Wii-versjonen.

 

7/10 er selvfølgelig ikke dårlig, men spillmedier har har hatt en lei tendens til å strå om seg med høye karaktertall. Tviler på at gjennomsnittskarakteren på Gamer.no er på 5/10, selv om den nok er mer edruelig enn på mange tilsvarende sider.

 

Egentlig hadde jeg hadde foretrukket at dere droppet å bruke overfladiske tallkarakterer i det hele tatt. Dette hadde tvunget folk til å faktisl lese anmeldelsen. Samtidig er det klart et godt virkemiddel for å vise hvor godt man mener spillet er for folk som uansett ikke orker den slags.

 

@RadJostein: Er visstnok Capcom som fant ut at det ikke var verdt det. Med det sagt, så skal ikke Nintendo ha kred for å legge veldig til rette for nettspilling...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
@RadJostein: Er visstnok Capcom som fant ut at det ikke var verdt det. Med det sagt, så skal ikke Nintendo ha kred for å legge veldig til rette for nettspilling...
Jepp er til syvende og sist Nintendo som ikke legger til rette skikkelig for en god online-infrastruktur

 

Capcom ga ikke dette spillet online fordi det er ikke nødvendig i Japan, der de fleste Monster Hunter-fansene holder til. Egentlig var det ingen planer om å slippe det ut utenfor Japan, men fansene ville det. Har ingenting med Nintendo å gjøre, og det er faktisk ingen håndholdte Monster Hunter-spill som har hatt online ennå.

 

...Med unntak av Monster Hunter 4 som kommer til 3DS nå i sommer.

Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig i anmeldelsen din. En ting du kommenterte var at spillet blir ensformig fordi du bare jakter på monstre i Monster Hunter (litt ironisk), og selv om jeg kan forstå dette, var det begrunnelsen din jeg er uenig i.

 

Du sier at spillet ikke gir deg den informasjonen, men jeg skjønner ikke hva som mangler. Vet du ikke alle egenskapene til våpenet, kan du kjapt og enkelt sjekke manualen. Og synes du du får for lite informasjon om monsteret, kan jeg fortelle deg at det er en del av spillet. Å finne ut om hvordan monstre oppfører seg, hvor de holder til, hvilke angrep de kan gjøre, og så videre.

 

Jeg kan forstå at det er noen problemer med spillet, for eksempel Armor Skills, som var vanskelig for meg å finne ut av, spesielt siden jeg aldri brukte noen guide eller walkthrough i Tri, og at starten er ganske treg, men personlig synes jeg ikke spillet fortjener mindre enn 9/10, i hvertfall slik spill anmeldes i dag. Fifa 13, 9/10? Er det ikke bare Fifa 12 med en liten oppdatering, noen ekstra driblinger og noen små bonustillegg og bedre grafikk for 449 kroner?

 

En siste ting: MH3U til 3DS holder 60 FPS konstant, også med 3D på.

Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig i anmeldelsen din. En ting du kommenterte var at spillet blir ensformig fordi du bare jakter på monstre i Monster Hunter (litt ironisk), og selv om jeg kan forstå dette, var det begrunnelsen din jeg er uenig i. Du sier at spillet ikke gir deg den informasjonen, men jeg skjønner ikke hva som mangler. Vet du ikke alle egenskapene til våpenet, kan du kjapt og enkelt sjekke manualen.

DET er jeg selvsagt klar over, og noe jeg kunne ha nevnt er at den elektroniske manualen jeg hadde tilgang på var særdeles kronglete å navigere og lese på Wii U-skjermen. Men det var nå bare min opplevelse.

 

En siste ting: MH3U til 3DS holder 60 FPS konstant, også med 3D på.

Sorry Mac, men da jeg spilte spillet og guffet på med 3D-effekten så ble det en markant forskjell i bildefrekvensen.

Lenke til kommentar
Må si meg litt uenig i anmeldelsen din. En ting du kommenterte var at spillet blir ensformig fordi du bare jakter på monstre i Monster Hunter (litt ironisk), og selv om jeg kan forstå dette, var det begrunnelsen din jeg er uenig i. Du sier at spillet ikke gir deg den informasjonen, men jeg skjønner ikke hva som mangler. Vet du ikke alle egenskapene til våpenet, kan du kjapt og enkelt sjekke manualen.
DET er jeg selvsagt klar over, og noe jeg kunne ha nevnt er at den elektroniske manualen jeg hadde tilgang på var særdeles kronglete å navigere og lese på Wii U-skjermen. Men det var nå bare min opplevelse.
En siste ting: MH3U til 3DS holder 60 FPS konstant, også med 3D på.
Sorry Mac, men da jeg spilte spillet og guffet på med 3D-effekten så ble det en markant forskjell i bildefrekvensen.

Respekterer så klart hva du mener.

 

Jeg har ikke opplevd noe dropp i bildefrekvensen, men hvis du fikk det, så tror jeg på hva du sier. Hvis det er mange ting på skjermen på en gang, faller gjerne bildefrekvensen. Husker det var en quest i Tri der det kom en svær Deviljho, og samtidig var det en del Jaggi og Jaggia der, så det ble utrolig med lag. Du kan vel si at det ble en del "jaggies" på skjermen, ehe.

Lenke til kommentar

"år slåsskampene til å bli et ork, noe jeg ikke tror er hensikten" - jeg tror nok det er hensikten at det skal være tøft og og definitivt at du må vurdere risiko i å bruke items når du slåss - dette er kjernen i spillet, at du må lese monsterenes bevegelser, angrepsmønster, og at du går inn og ut av angrep som en bokser. Dette gir et taktisk element til jakten som er essensielt for å gjøre spillet så skill-basert som du er. Du kan slå alle bosser uten armor, om du er god nok.

 

For online 3DS har det ingenting med Nintendos onlinestruktur å gjøre. Spillet kom ut for lang tid siden i et Japan som aldri har sett et onlie portabelt MH-spill. Neste spill i serien, MH4 på 3DS, er derimot online. Dette har med Capcoms gammeldagse / japan-orienterte syn på online å gjøre, ikke Nintendo eller 3DS. Heldigvis kommer det altså i neste utgave.

Lenke til kommentar

"år slåsskampene til å bli et ork, noe jeg ikke tror er hensikten" - jeg tror nok det er hensikten at det skal være tøft og og definitivt at du må vurdere risiko i å bruke items når du slåss - dette er kjernen i spillet, at du må lese monsterenes bevegelser, angrepsmønster, og at du går inn og ut av angrep som en bokser. Dette gir et taktisk element til jakten som er essensielt for å gjøre spillet så skill-basert som du er. Du kan slå alle bosser uten armor, om du er god nok.

 

Når vi er inne på det å lese monstrenes bevegelser og korrekt bruk av items...

 

 

og

 

Lenke til kommentar

Dette er jo et beist av et spill. Har lagt inn ca 7 timer nå og har ingen følelse av å ha kommet meg ut av startgropa. Fått gjort et par enkle quest, men ellers brukt tid på å lære meg det mest grunnleggende. Og det kommer jeg sikkert til å bruke lang tid på.

 

Men jeg lar meg sjarmere. Det er et helt annen type spill enn hva jeg trodde det ville være, og det føles jo på mange måter som en rpg.

 

Endelig noe bra på WII U :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...