Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows startup problemer, halleluja.


Anbefalte innlegg

Har skjedd noe feil med pcn min. Alt var greit til jeg skulle restarte pcn min for å sjekke noe i bios. Kom meg inn til bios og restarta pcn min på nytt(gjorde ikke noe i bios). Når oppstarten kom igjen trykte jeg på DEL, og da skjedde det noe rart. Kom frem noen bilder av logoen til hovedkortet mitt og rett før windows vanligvis viser hvor jeg skal skrive passord, ble det bluescreen som forsvant etter 1sek. Da kom jeg til feiloppretting for windows.

 

1. Start oppstartsreperasjonsverktøyet

2 Starte windows på vanlig måte

 

 

Kan bare gå inn på 1valget, siden jeg ikke kan velge 2valget(har usp tastatur)

 

valg 1 fungere ikke.

 

Prøver å gå inn i bios, men kan ikke gjøre noe dær(kommer bare exit valg når jeg prøver å gå inn på settings osv).

 

Noen som har peiling?

 

Ble litt rotete, sorry :(:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du til ctrl+alt+del? Hadde lignende problem. Men det var ikke hver gang jeg skulle starte den det skjedde. Fikk nytt HK pga. problemet med ustabile usb porter.

 

Skjer ingen ting når jeg ctrl+alt+del. Når jeg starter pcn kommer et bilde som aldri har kommet før. Vet ikke hva jeg har gjort for noe :o xD

Lenke til kommentar

I mange tilfeller aktiveres ikke USB-portene som standard før Windows laster, som er grunnen til at du ikke får endre valg. I noen tilfeller her igjen, fungerer de under post som gjør at du kommer inn i BIOS (jeg har bakgrunnsbelysning på mitt tastatur og ser at dette blinker ved oppstart, så det er mulig du kommer inn i BIOS når fordi de aktiveres/loades e.l. midlertidig - jeg vet ikke).

 

Uansett, du har et valg i BIOS som lar deg aktivere mus/tastatur støtte via USB permanent/pre-post. Aktiver dette og du vil aldri igjen ha problemer med å ikke kunne navigere før windows laster.

Lenke til kommentar

 

Du har tukla med BIOS'en ... (Om du mente å gjøre det eller ikke, det spiller ingen rolle.)

 

Det stemmer nok det ja, skulle sjekke tempen på skjermkortet i bios(Vet ikke om det går ann tho, fant bare cpu tempen)

 

Ser ut som alt er ordnet nå da. Gpu tempen var på 70 i idle, men nå er den på 40-- luft på flaske gjør susen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...