Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i knærne / Trykkbølgebehandling


danne87

Anbefalte innlegg

Hei,

For 10 dager siden fikk jeg litt vondt i knærne etter en tur på treningssenteret. Hadde løpt 12min på mølla og kjørt litt benpress. Regner med at det er en overbelastning, siden jeg nylig gikk fra å jogge en gang i uken, til fire ganger i uken.

 

Ved løping gjør det vondt foran og under kneskålen, kjenner det også når jeg går. Ved hvile er det en slags murring i knærne, men vil ikke beskrive det som smerte.

 

Har kun jogget en gang siste 10 dagene, har syklet og svømt istedet, . Men har ikke blitt merkbart bedre.

 

Problemer er at jeg ikke har tid til å hvile i to måneder siden jeg trener til Politihøgskole opptak. Har lest om trykkbølgebehandling, men virker som dette kun er for de som har prøvd alt mulig annet? Noen som vet om jeg kan ta dette etter to uker med knesmerter? Koster 500kr og tar 5 minutter, så kan ikke skjønne at det ikke skal være mulig? Spesielt siden det har såpass god effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på tidsaspektet i dette tror jeg du kommer bedre ut av det med et personlig ultralydapparat

 

Til prisen av tre trykkbølgebehandlinger kan du behandle deg selv ved behov for raskere legning.

 

http://www.enklereliv.no/personlig-ultralyd.html

 

Legen kan også muligens gå med på en symptombehandling, men det beste er nok å trene på en måte som belaster knærne dine minst mulig og la det tilheles uten belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...