Gå til innhold

Maskin til ESE -eller sense kaffepods, eller med egen kvern?


NgZ

Anbefalte innlegg

Leker for tiden litt med tanken på å kjøpe en ny kaffe/espressomaskin. Den vil først og fremst bli brukt til svart kaffe, espresso mæ varm mjølk i ulike mengder og ren espresso.

 

Siden liv bør følge lære vil jeg helst unngå lock-in skjit som nespresso o.l. Jeg har egentlig landet på at kaffeputer er det beste valget for meg. Enten det, eller en maskin som kverner bønner selv og ellers er mest mulig automatisk. Det er jo artig å lage fra bunnen av, spesielt når man tidligere har jobbet med en ordentlig espressomaskin, men det blir for mye plunder til at det blir særlig mye bruk.

 

Problemet er jo at man så vidt jeg vet ikke finner maskiner som både tar "vanlige" kaffeputer og E.S.E-pods, og de vanlige putene (Senseo-størrelse) er visst ikke egnet til å få god espresso ut av, om man skal tro enkelte.

 

Men selv om jeg ikke gidder å gjøre alt selv, vil jeg jo fortsatt ha god kaffe.

 

Krav til maskinen

- kan ta standard kaffepods (typ senseo eller E.S.E-pods)

- lager god kaffe ~2dl kopp

- lager god espresso

 

Fordel om maskinen

- kverner bønner selv (da trenger den selvfølgelig ikke ta pods)

- kan ordne melk selv. (Men da må man kunne stille inn MINST to melkemengder som enkelt kan velges mellom). Har en Bialetti melkeskummer til å sette platen, så dette er ikke et MUST - men det var det med tid igjen da. Kjekt å ha, ikke sant?

- Ta LITEN plass.

 

Er det noen som kan peke meg i riktig retning? Vil helst bruke under 2k, og selvfølgelig - så billig som mulig. Vil heller ha en billig, enkel løsning som lager god kaffe og espresso og bare det, en en dyr som gjør alt - i hvertfall for denne gang.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...