Gå til innhold

Reisetid til arbeidsplass


Anbefalte innlegg

Jeg er elektrikerlærling, og har spørsmål angående reisetid til arbeidsplassen.

Jeg bor omtrent 20 min. unna kontoret, og starter arbeidsdagen 07:30. Noen ganger må jeg kjøre så lenge som halvannen time for å komme til arbeidsPLASSEN (ikke kontoret). De forventer at jeg skal møte opp 07:30, men har jeg da startet arbeidsdagen når jeg ankommer arbeidsplassen, eller når jeg setter meg inn i bilen? trekker da selvfølgelig av 20 min. egentid.

 

Det er andre lærlinger i samme firma som jobber typ 5 min. unna kontoret, og da møter de opp 07:30 på kontoret. De får betalt fra de er på kontoret, som er forståelig. Men jeg slutter altså 15:30, og når jeg slutter 15:30 der jeg jobber får jeg en kjøretur på halvannen time +++, mens de andre lærlingene får 20 min. kjøretur hjem. Er det riktig at jeg skal bruke egentid på å kjøre til kunder som bor flere timer unna? Burde ikke de da betale for kjøringen, og?

 

Vil gjerne ha svar fra folk som vet svaret, og spør gjerne om dere ikke forsto.

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg husker rett;

Reisetid til arbeidsplass regnes fra kontoret, ikke hvor du bor(det er irrelevant for bedriften i dette spørsmålet). Så om det er 20 min fra arbeidsplassen til kontoret må du nok bite i det sure eplet.

 

Men dette er tilfeller da jeg ikke er innom kontoret først. Jeg trekker jo av 20 minutter som er egentid (omtrent det jeg ville brukt til kontoret)

Lenke til kommentar

Igjen; hvor du bor er irrelevant. Reisetid beregnes på strekningen kontoret -> arbeidsplass.

Er arbeidsplassen 20 minutter unna kontoret, så er du pliktig å møte opp på arbeidsplassen ved arbeiddagens start(0730). Er arbeidsplassen 50 minutter unna kontoret, har du 30 min reisetid i arbeidstiden(du møter opp 0800).

 

Hvor lang reisetid er det fra kontoret til arbeidsplassen?