Gå til innhold

Ny pc til blant annet spill og redigering, ca 20K.


Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe ny pc som skal brukes til alt fra å lese nyheter til å spille Far cry 3 og crysis 3 +++. Den skal duge i noen år. Det eneste jeg vet jeg vil ha er et Nvidia Titan og HK skal være et 2011. Etter vært skal det inn et Titan til, så det må litt prosessor til. Har tenkt å bruke ca 20K nå, uten skjerm.

 

Noen som har noen forslag til oppsett, som selvfølgelig skal overklokkes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt sammen et oppsett men det har en tendens til å ta litt av når jeg begynner.

ASUS GEFORCE GTX TITAN 6GB DVI/HDMI/DP PCI-E

 

5010668401

 

8 099,00 kr

 

ASUS RAMPAGE IV EXTREME X79 S-2011 EATX

 

5010638001

 

2 990,00 kr

 

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PC3-19200 2400MHZ...

 

5010650591

 

2 049,00 kr

 

CORSAIR AX 860I DIGITAL ATX PSU MODULAR 860W

 

5010660966

 

1 499,00 kr

 

CORSAIR H110 HYDRO CPU COOLER S-1155/2011/AM3...

 

5010667185

 

899,00 kr

 

FRACTAL DESIGN FULLTOWER DEFINE XL R2 BLACK

 

5010663914

 

895,00 kr

 

INTEL 335 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC ...

 

5010654175

 

1 499,00 kr

 

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011

 

5010614052

 

4 169,00 kr

 

NOCTUA PRO-GRADE THERMAL GREASE

 

5010333824

 

99,00 kr

 

WD BLACK 3.5" 2TB 7200RPM SATA/600 64MB

 

5010543528

 

1 149,00 kr

 

Vareverdi 23 347,00 kr

 

Har lurt på om jeg skal gå for msi big bang-xpower II istedenfor Asus R4E for å slippe vifta på hk-et, har lest i en test et eller annet sted at den er ganske bråkete.

Men som sagt så har ting en tendens til å ta litt av. Full Vannkjøling er ikke aktuelt nå, kanskje senere. Er det noe jeg bør forandre på?

Lenke til kommentar

middels fornøyd med fractal design kabinettet der. Har hatt det i snart 1,5 år..

- Dårlig luftinntak i front da luken blokkerer "ny, kald luft"

- Ikke USB 3.0 i front

- USB porter i front er blitt litt "løse"/utvidet i metallet etter bruk

 

Hvis du tenker på at det er støysvakt, ikke gjør det, du hører alt som skjer fra bakenden av det uansett.

 

Mitt tips: Finn et annet med bedre luftgjennomstrømning og du kan dermed kjøre vifter på lavere hastighet. + USB 3.0 i front for evt. overføring av film matriale til mobil USB enhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående minne:

Ser du har valgt 16GB Corsair til over 2000kr, G.Skill har et 2400MHz sett på 32GB til under 2000 :) De har også fått gode resultater. Bare for å sitere testen, generelt sett kan 2400MHz være problematisk:

 

<What we liked the most though was that this kit had absolutely no issues running at the default speed of 2400MHz even though all our motherboards DIMMS were occupied and still have some headroom for overclocking. This speaks volumes to the quality of the Samsung DRAM being used in Trident X memory. However, this is not going to be the case for everyone, as many motherboard manufactures are still having issues supporting memory at or beyond DDR3 2400. Since this is the case it is important to make sure your board will support memory at these speeds.>

  • Liker 1
Lenke til kommentar

middels fornøyd med fractal design kabinettet der. Har hatt det i snart 1,5 år..

- Dårlig luftinntak i front da luken blokkerer "ny, kald luft"

- Ikke USB 3.0 i front

- USB porter i front er blitt litt "løse"/utvidet i metallet etter bruk

 

Hvis du tenker på at det er støysvakt, ikke gjør det, du hører alt som skjer fra bakenden av det uansett.

 

Gode tips Pray, her er en test av stille kabinetter fra Tomshardware

Lenke til kommentar

Min erfaring opp igjennom tidene med kabinetter er at uansett hvor støysvake de er bygd, så produserer de en god del støy uansett. Vifter i symfoni(dvs. flere vifter) resulterer i høyere dB. På Fractal Design kabinettet som jeg hører på nå, går støyen ut i bakkant og lyden går rett opp bak skrivebordet. Så lenge det ikke er laget et lukket system(da blir varme et problem) vil det være uungåelig med støy. Hos meg hører jeg mest viften på skjermkortet, men kabinettviftene bygger opp om støyen også.

Torfinns: Tror jeg kikket på den testen der før jeg kjøpte kabinettet.

 

Neste prosjekt blir vel å sette kabinettet i etagen under og lage hull i gulvet til å trekke kabler. Da blir det nok støysvakt..

Lenke til kommentar

middels fornøyd med fractal design kabinettet der. Har hatt det i snart 1,5 år..

- Dårlig luftinntak i front da luken blokkerer "ny, kald luft"

- Ikke USB 3.0 i front

- USB porter i front er blitt litt "løse"/utvidet i metallet etter bruk

 

Hvis du tenker på at det er støysvakt, ikke gjør det, du hører alt som skjer fra bakenden av det uansett.

 

Mitt tips: Finn et annet med bedre luftgjennomstrømning og du kan dermed kjøre vifter på lavere hastighet. + USB 3.0 i front for evt. overføring av film matriale til mobil USB enhet.

Define XL R2 fikser en del av problemene med originalen, og R2-revisjonen kom ut for under to måneder siden.

Lenke til kommentar

Define XL R2 fikser en del av problemene med originalen, og R2-revisjonen kom ut for under to måneder siden.

 

Ahhh... news to me. Ser det er R3 jeg har. Ligner bare så veldig :)

 

Jeg har Fractal Design R4, det har 2x usb 3 og 2x usb 2 i front.

I tillegg har det 2x 140MM i front (satt in en ekstra) så jeg kan ikke klage på luftinntaket.

Forrige modeller hadde 1x 120MM i fonrt med mulighet for 2x 120MM.

 

Pleier du har skapdøren i front åpen? ellers blåses jo bare luften som er i kassa rundt i sirkler og ut bak/oppe.

Lenke til kommentar

Ahhh... news to me. Ser det er R3 jeg har. Ligner bare så veldig :)

 

 

 

Pleier du har skapdøren i front åpen? ellers blåses jo bare luften som er i kassa rundt i sirkler og ut bak/oppe.

 

Nei har den ikke åpen, men det er riller langs siden på kassen (der døra sitter) der lufta trekkes inn, så det får kald luft. Om du holder hånda på siden der kjenner du godt at det trekker luft inn.

 

Jeg har også fjernet overste harddisk ramme for noe bedre luft flyt og har fortsatt plass til 3x HDD og 2xSSD i tillegg til en ledig brønn.

Hvis jeg fyrer opp prime eller lignende er forskjellen på åpen dør eller lukket dør en plass mellom 1-2 grader.

 

Med en rimelig kjøler (Antec 620) med en Scythe vifte ekstra for push/pull ligger min 2500k 4.3GHz på rundt 28-30C idle og 56-58C etter over en time med prime95.

Lenke til kommentar

Vel ser ut som hjerte vinner over hjernen :green:

Har lest en del tester om kabinettet og de er alle kommet til samme konklusjon, at det er et veldig godt kabinett både når det gjeller støy og temp har også plass til 280mm radiatorer oppe, framme og 140mm bak .

H110 er bedre en H100i både på støy og kjøling.

Kraken X60 og H110 er nesten identiske, bare med mindre bling bling på H110.

Når det gjelder hovedkortet så roper hjeret så høyt at det overdøver en fornuften så det blir Asus R4E :dribble:

Når det gjelder minnet så bytter jeg det ut, får ikke mer men det er bedre.

Corsair Dominator Platinum 16Gb 2,400 MHz CL9. :)

Resten blir som i listen over. Pris ganske nøyaktig 22k, fryktelig mye penger, men fy så moro :dribble:

Kommer til å bestille på mandag :dribble: :dribble:

Endret av HansHH1973
Lenke til kommentar

Forskjellen i ytelse på 2400 MHz minne cl9 kontra cl10 er høyst teoretisk. 32GB vil kunne gi bedre ytelse i gitte bruksområder kontra 16GB , selv om begge minnemengdene pr idag strengt tatt bare er nødvendig ved bilde- og videoredigering. Om du skal redigere er 32GB utvilsomt å foretrekke, eller om du vil sette opp en RAMdisk. Dette har forøvrig vært nevnt i andre tråder men jeg har ikke inntrykk av at særlig mange gjør seg umaken å sette opp en RAMdisk. Til spilling er ytelsesøkningen mer eller mindre teoretisk over 8GB. Hvis du har lest litt på de forskjellige hardware-sidene vil du se anbefalingene.

 

Konklusjonen min er at 32GB cl10 er mye mer anvendelig enn 16GB cl9 - spesielt siden de er prissatt likt på 1900kr.

 

Tillegg: Erfaring med 16GB vs 32GB

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Forskjellen i ytelse på 2400 MHz minne cl9 kontra cl10 er høyst teoretisk. 32GB vil kunne gi bedre ytelse i gitte bruksområder kontra 16GB , selv om begge minnemengdene pr idag strengt tatt bare er nødvendig ved bilde- og videoredigering. Om du skal redigere er 32GB utvilsomt å foretrekke, eller om du vil sette opp en RAMdisk. Dette har forøvrig vært nevnt i andre tråder men jeg har ikke inntrykk av at særlig mange gjør seg umaken å sette opp en RAMdisk. Til spilling er ytelsesøkningen mer eller mindre teoretisk over 8GB. Hvis du har lest litt på de forskjellige hardware-sidene vil du se anbefalingene.

 

Konklusjonen min er at 32GB cl10 er mye mer anvendelig enn 16GB cl9 - spesielt siden de er prissatt likt på 1900kr.

 

Tillegg: Erfaring med 16GB vs 32GB

 

cl9 og 1600 MHz holder til all bruk

 

Dette er test over hvor mye forskjell det er mellom hastigheter og tilgangstider og hvor lite forskjell det gjør

Endret av amundi96
Lenke til kommentar

Er veldig klar over at det ikke er veldig mye å hente på 2400 kontra 1600, er bare enda et eksempel på at det ikke alltid er fornuften som vinner :p

Gleder meg som en unge, skal bli herlig å få skiftet ut den gamle maskinen.

Athlon x2 6000 med to 8800gt i sli. Vel, i jula døde det ene kortet så da gikk maskinen fra å være så vidt brukbar til helt ubrukelig. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...