Gå til innhold

lett og stødig tur stativ


Anbefalte innlegg

Hoi!

 

Driver å leiter etter et bra stativ som er lett og stødig. Pluss tåle en noen kilo. Har sett på en haug med stativer. Men finnes jo så mye at man blir jo små sprø.. Har et tyngre stativ som jeg bruker. Men er på jakt etter et lettere et, som man fint kan ta med på turer uten at det føles at man drasser på et dråg av et stativ.

Noen anbefalinger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på utkikk etter det samme for litt siden, og endte opp med Benro travel angel C1682.

Karbonstativ som er satt til 8 kg utstyrsvekt, veier ca 1,5 kg med hode og er under halvmeteren sammenslått. Selges hos FotoVideo. Ikke superstødig men like bra som andre i klassen etter min mening.

Bruker det med Nikon D700 og opp til 300mm f4.5. Det vil bevege på seg om en presser ytterst på objektivet, så det er ikke dumt å bruke speillås og fjernutløser på kritiske lukkertider, men det gjelder jo de fleste stativer.

Jeg vurderte lenge et C2682 også som tar 12 kg, men fant ut at størrelse og vekt var viktigst og at jeg heller bruker et enda kraftigere stativ når ultimat stødighet er påkrevd.

Lenke til kommentar

Har tenkt å sette max 4500 i stativ.

 

Har sett litt på Benro stativene også. Men har svært lite erfaring med dem. Så bli jo litt usikker på hva man skal velge. Har sett på en del Gitzo stativer. Men føler ikke at jeg har lyst å bruke så mye penger på et lettere stativ. Selv om jeg har veldig god erfaring med det merket.

Får vell ta en rund tur å se litt på utvalget.

 

Lenke til kommentar

Ble et Benro karbonstativ på meg. Kom over en pakke løsning som virket bra ut. Har vært ute og testet det alt. Synes det virker som et stødig stativ som man kan lett tilpasse etter underlaget.

Ble overrasket over kulehodet som fulgte med. Synes det ver utrolig lett å finjustere kamraet med det. Pluss at det er ganske stødig hit til. Har enda ikke fått testa det tyngre objektivet. Men regner at det skal gå bra. Siden max belasningen på hodet er 20 kg.

Legger med linken her:

http://fotovideo.no/Produkter/Kompaktkamera/Tilbehør-video/Stativ/Stativ---Tripod/Benro/Benro-Karbonstativ-C2580TB2-Kit-Med-B-2-Kulehode-og-stativbag-124817-p0000136946.aspx

Lenke til kommentar

Noen som har andre erfaringer med stativet??

 

Jeg har forrige generasjon og er strålende fornøyd. Virket litt spinkelt når jeg pakket det opp første gangen, men har brukt dette i Roma, Frankfurt m.m. og de 2 siste bildeseriene jeg har lagt ut i mars tråden er alle HDR bilder 5 eller 7 eksponeringer tatt med Nikon D700 m/batterigrep og 14-24mm eller 70-200mm f.2.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...