Gå til innhold

[Løst] Flickr og "Explore"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det finnes tredeparts program som kan holde styr på høgste plassering, men jeg synes det er for risky og installere sånt. Jeg pleier bare å se i kommentarene under og se om noen har brukt trailr eller tumblr og se hvilket nr som står der, hvis ikke så går jeg bare inn på Explore og ser selv :-)

Du oppdager fort hvis bildet ditt er høyt på Explore da det plutselig har 1000+ views. Det er veldig rart plutselig hvordan man er inni en god steam og får masse bilder addet til Expore. Lurer på hvordan de finner ut hvilke bilder de vil ha med.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe som helst med bildets kvaliteter å gjøre, men antall favoritter/kommentarer du får iløpet av kort tid. Har du f.eks. 5 views og 5 favoritter og 5 kommentarer, er faren stor for at du havner på Explore. Har du 50 views og 5 favoritter og 5 kommentarer, havner du sannsynligvis ikke der.

 

De bildene jeg har hatt som har havnet der har i hvert fall fått mange favoritter veldig raskt. En hadde flere favoritter enn views, noe jeg ikke engang forstår hvordan er mulig.

 

Har du mange venner som raskt markerer bildet som favoritt, havner du fort der. Se f.eks. på alle legobildene der inne. Sannsynligvis er disse medlemmer av en legogruppe der de markerer nær sagt alt som favoritter, og de ender på explore.

Lenke til kommentar

Explore er blitt en samling av bilder hvor minst 50% er under 'par' i mine øyne.

De aller fleste bildene som dukker opp i Explore kommer fra de samme folkene. Og det er ikke alltid fordi de er så veldig flinke.

Det finnes flere runketilegnebilder-grupper på Flickr, hvor stort sett det eneste det går ut på er å kommentere og ta favourite på hverandres bilder, slik at de skal havne på Explore og få flere views/favourites. Jeg har selv blitt added av ett par av disse, gjerne hvor de i tillegg har sendt en melding hvor de ber om at man går gjennom deres bilder og tar favourite. En uting i mine øyne, og noe jeg ikke 'gidder' å være med på. Ser jeg noe som jeg synes er bra - så er det en helt annen sak.

 

Når det er sagt kommer det også mange bra bilder på Explore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...