Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lov å ha alkohol på skole(r)?


ThaHoward

Anbefalte innlegg

Hei er det lov å ha alkoholholdig drikke på skolen? Tenker ikke nå på å drikke det, men å bare ha det i skapet, eller stikke innom skolen mens du bærer på en pose med alkohol, eller at man f.eks. er på en revy og skal senere ut for å så legge en pose med alkohol bak scenen. Eller er dette ulovlig?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen regler som hindrer deg i å gjøre dette bortsett fra skolens eget regelverk...

Til gjengjeld vil nok langt de fleste skoleregelverk forby det. At de har hjemmel for å forby det vil jeg tro er ganske klart (uten at jeg i farta klarer/gidder å finne noen slik), og hjemmelen er stort sett brukt. Men for å svare på spørsmålet ditt må man vite hvilken skole (og ha tilgjengelig regelverket for nevnte skole. Noen har det på nett, andre ikke, så her må du uansett bidra selv, TS).

Lenke til kommentar

Har selv når jeg gikk VGS hatt sekken full av øl om jeg skal ut etter jeg er ferdig på skolen. I russetiden hadde jeg nesten alltid en flaske kos med meg (drakk ikke på skolen).

 

Tok det aldri frem, bare hadde det liggende i sekken til jeg var ferdig. Ingen som vet om det = ingen som bryr seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...