Gå til innhold

[Løst] Overklokking av i7-3770k.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en i7-3770k og en Asus P8Z77 - V PRO hovedkort og vil gjerne overklokke den til 5.0. Jeg har nettopp bestilt vannkjøling som jeg skal koble til pc'en til helga, Jeg lurer egentlig på hva jeg må ha i voltage og om det er noe annet viktig jeg må huske på?

 

Har aldri gjort dette før så alle tips/råd er nyttig. Vet hvert fall at Asus har en AI Suite som det går ann å overklokke alt fra.

 

Jeg vil også overklokke skjermkortet mitt, men det vil ha stock kjølevifta på seg.

 

PC SPECS:

 

Silver Power SP-SS850 850W PSU

 

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

 

Intel® Core i7-3770K Processor

 

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

 

HIS Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har en i7-3770k og en Asus P8Z77 - V PRO hovedkort og vil gjerne overklokke den til 5.0. Jeg har nettopp bestilt vannkjøling som jeg skal koble til pc'en til helga, Jeg lurer egentlig på hva jeg må ha i voltage og om det er noe annet viktig jeg må huske på?

 

Har aldri gjort dette før så alle tips/råd er nyttig. Vet hvert fall at Asus har en AI Suite som det går ann å overklokke alt fra.

 

Jeg vil også overklokke skjermkortet mitt, men det vil ha stock kjølevifta på seg.

 

PC SPECS:

 

Silver Power SP-SS850 850W PSU

 

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

 

Intel® Core i7-3770K Processor

 

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

 

HIS Radeon HD 7970 3GB GDDR5

 

 

 

begyn med et litt lavere mål tror jeg. men som kalleklovn sier. ingen chip er like kan hende du plages me å komme over 4.5ghz på 1.4v eller du lett klare 5ghz på 1.3v ingen garanti noen vei.men i snitt klare vel di fleste 3770k 4.7 ghz. (klarte 5 ghz på 1.3v med en chip med en annen passerte jeg 1.3v ved 4.5ghz)

 

uansett lykke til :)

Endret av mna
Lenke til kommentar

Heldigvis så var det ikke sånn lukket system. 240 bør holde til en cpu. Gpu kan du klokke med msi afterburner. Personlig liker jeg å klokke med trixx når jeg bencher. Men som du skal prøve å finne en 24/7 klokk, så kan du prøve msi afterburner. Du bør lese litt om overklokking før du hiver deg ut i det. Mye interessant å finne på google.

Lenke til kommentar

Google "Ivy Bridge overclocking guide" eller lignende så finner du det meste du behøver. Jeg ville holdt meg under 80C, men 72C er vel maks anbefalte kjernetemperatur. Det skal imidlertid godt gjøres å skade chippen, og den vil uansett throttle ved ca. 100C. Ivy har en tendens til å bli heit når du overstiger 1.3V så hold et øye med tempen. Kjør f.eks Prime95 (huk av for Small FFTs) i en times tid for stabilitetstesting.

 

Settet du skal kjøpe er forresten av god kvalitet og pumpen vil takle utvidelse til skjermkort hvis du noen gang skulle ha ønske om det. Isåfall bør du også smette inn en 120 eller 240-radiator til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...