Gå til innhold

EntityFramework feiler med "CREATE DATABASE permission denied in database 'master'


Anbefalte innlegg

Folkens. Har en raring her:

Vi har akkurat begynnt å rulle ut vårt program som nå inneholder EntityFramework. Dette fungerer fint over alt, men jeg begynner å få tilbakemmeldinger om problemer. En kunde som kjører Citrix løsning over Windows Server 2003 opplever følgende:

 

"System.Data.SqlClient.SqlException (0x80131904): CREATE DATABASE permission denied in database 'master'---- (også en masse AT linjer)

 

Det som er merkelig her er at hvis jeg legger inn kode rett før jeg akksesserer en tabell som sender connectionstringen til CONSOLE så kommer den riktig frem. Alikevel ser det ut til at frameworket prøver å create databasen i Master tross dette. Noen som har noe tips her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et Stackoverflow innlegg om dette:

http://stackoverflow.com/questions/7318353/entity-framework-4-1-code-first-create-database-permission-denied-in-database-m

 

Men den er ikke satt til resolved, så er ikke sikkert dette er problemet.

 

Jeg bruker EntityFramework selv til et privatprosjekt, men har ikke støtte borti dette selv. Hvis du finner en løsning er jeg ihvertfall interessert i å vite hva det er i tilfelle jeg møter på dette selv :)

Lenke til kommentar

Vel, vi bruker ikke no app.config. Alt er programmert. Så jeg har til og med hardkodet Connection stringen bare for å være sikker på at det ikek er noe surr med innleing av INI filer etc. Dette er helt tullete. Jeg misstenker at IT avdelingen til kunden har skrudd igjenn en eller annen sikkerhetskanal som gjør at EntityFramework ikek klarer connecte. Merkelig, men vi får se. SQL mannen til kunden skal begynne å teste litt i morgen så får vi se...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...