Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Avinstallere Windows Vista etter å ha installert Windows 7, og andre historier


Anbefalte innlegg

De som har fulgt med på de andre trådene mine, har kanskje fått med seg at jeg har gått til innkjøp av en SSD og Windows 7. Etter mye om og men har jeg endelig fått installert herligheten, men nå sitter jeg her med to harddisker, en SSD med Windows 7, og en HDD med alle filene mine, pluss Windows Vista.

 

Spørsmål 1 er jo: Hvordan blir jeg kvitt Windows Vista? Jeg har den originale installasjons-DVDen liggende rundt her et eller annet sted, hvis den skulle behøves.

 

Spørsmål 2: HDD-en med filene og programmene mine er tilgjengelig som Lokal disk (E:) i Min datamaskin, men ingen av programmene som er installert dukker opp i Programmer og funksjoner. Filene kan jeg jo bare flytte eller lage snarveier til, men hva gjør jeg med programmene? Prøver jeg å starte Steam f.eks, får jeg beskjed om at Steam ikke er installert på datamaskinen. Må jeg installere alt sammen på nytt, eller går det an å "flytte" det over på SSD-en? Det må jo installeres på HDD-en uansett, da det bare er i underkant av 40 GB ledig på SSD-en etter at Windows er installert.

 

PS: Jeg kan ikke halvparten av det jeg engang kunne om hardware, så bær over med meg og min uvitenhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...