Gå til innhold

Test: The Wallee M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konseptet med oppheng er jo ganske pent, men som du sier er det ikke alle telfoner de støtter.

Jeg har en enkel løsning som jeg har brukt i alle år, ikek like sexy, men like funksjonelt. Jeg bruker borrelås. Bakpå telefon og GPS og ipos og hva jeg måtte trenge månterer jeg et stykke myk borrelås og i Bilen, båten og ved lader hjemme har jeg montert borrelås.

Når jeg kjører leiebil har jeg alltid liggende et par stykker med borrelås i veska til GPS, så da er det bare å montere borrelås på et passende sted. På den måten slipper jeg å ha GPS i vinduet.

Selvklebende borrelås får man bl.a kjøpt på rull hos Biltema i lengder på opp til 3m i både hvitt og svart.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før i tiden satte jeg alltid et metellbit på innsiden av bakdekselet. Fikk slike på den lokale telefonsjappa, egentlig designet til å festes på utsiden av dekselet, men det så veldig stygt ut. Hadde flere telefoner etter hverandre med slik løsning. Problemet i nyere biler er plass til å feste magneten, den gode gamle runde. Får fortsatt plass til metallbiten inne de fleste telefoner. Men jeg ble også skeptisk til magnetens effekt på elektronikk, spesielt etter at jeg brukte den som diskettholder en gang (kjørte langt for å hente en boot disk, lol), og alt innholdet ble ødelagt....

 

EDIT: Snakke selvsagt om batterideksel og ikke et ekstra deksel...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg en negativ følelse når det kommer til sterk magnet nærme en telefon? Har ingen aning om dette kan skade mobilen, men har en følelse at det kan. Noen som kan avkrefte dette?

Nei, magneten vil nok ikke skade mobilen, en kraftig magnet vil kanskje kunne forstyrre signalene, men ikke noe annet, har selv forsøkt skade flere mobiler med kraftige magneter uten "hell" ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg en negativ følelse når det kommer til sterk magnet nærme en telefon? Har ingen aning om dette kan skade mobilen, men har en følelse at det kan. Noen som kan avkrefte dette?
Nei, magneten vil nok ikke skade mobilen, en kraftig magnet vil kanskje kunne forstyrre signalene, men ikke noe annet, har selv forsøkt skade flere mobiler med kraftige magneter uten "hell" ;)

 

Sikker? Jeg husker hvertfall at eldre PC-skjermer (har ikke prøvd dette nylig) ikke likte å bli utsatt for magneter, men det er altså ikke slik med mobiler?

Lenke til kommentar

Om mobilen liker det eller ikke vet jeg ikke, men for at den skal klare gjøre noen permanent skade tipper jeg den må være omtrent kraftig nok til og rive komponentene ut av telefonen, problemene som oppsto på gamle CRT skjermer om man plaserte magneter ved siden av dem f.eks. blir et helt annet problem som ikke eksisterer i mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Kjempesmart! Ha denne telefonen med dekselet nært lommebok så har du ikke et eneste bank kort som virker..

Magneten sitter ikke i dekselet men i tilbehøret man fester dekselet til.

 

Uansett, de fleste bankterminaler i dag bruker som regel chip og ikke magnet stripe, så man ville ikke blitt så handikappet dersom man skulle være uheldig og avmagnetisere kortet sitt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...