Gå til innhold

? 74 prosent høyere ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan blir denne i forhold til tegra 4 da? Er ikke så flink med mobil prosessorer

 

Vanskelig å si ut fra specsene, men mest sannsynlig er den endel raskere på prosessor siden, på grafikksiden er jeg ikke sikker ettersom det mangler endel detaljer om begge enhetene ennå inkludert benchmarks.

 

Du kan finne info om de her:

 

Snapdragon 800: en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(system_on_chip)

Tegra 4: http://en.wikipedia.org/wiki/Tegra

Endret av Vebb
Lenke til kommentar

Hvordan blir denne i forhold til tegra 4 da? Er ikke så flink med mobil prosessorer

Ut i fra specs og hva som er nytt så tipper jeg at Tegra 4 (ARM Cortex A15) kommer til å gi bedre ytelse både i single- og multi-threaded applikasjoner.

 

Snapdragon (og Apple Ax) kommer nok til å gi bedre ytelse/watt.

 

Det er per ytelse/watt er per dags dato den svake siden til ARM Cortex A15 hvis du sammenligner med Qualcomm Krait og Apple A6 (Swift).

Lenke til kommentar

Kan vel strength tatt si det same om Tegra 4, men uttalelsene var ikke basert på benchmarks, det var basert på teknologi.

Egentlig ikke.

Tegra 4 bruker samme CPU kjerner som Samsung Exynos 5250, altså ARM Cortex A15. Eneste forskjellen er at Tegra har fire kjerner istedet for to.

Vi vet derfor ganske mye om CPU-ytelsen.

 

Qualcomm lager i likhet med Apple sine egne CPU-kjerner, som kun implementerer ARM sitt instruksjonset, derfor må man gjøre ganske mye benchmarks før man skjønner hvordan arkitekturen virker.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er mulig å konkludere med noe som helst før man ser denne og Tegra 4 i noen virkelige produkter, men Nvidia har en del å bevise, verken Tegra 2 eller 3 har vært særlig overbevisende

Ingen har vel heller konkludert, jeg bare konstaterte at man kunne si mye om CPU-ytelsen på Tegra 4 siden man allerede kjenner til arkitekturen.

 

Hva du mener med at Tegra 3 ikke var særlig overbevisende kan man jo lurere på. Det har vært en veldig god brikke som Nvidia har tjent mye på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...