Gå til innhold

Offisiell Ubuntu vist på Nexus 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canonicals fokus på touch-interface gjør vel at Ubuntu vil fungere bedre på nettbrett enn hva det nå gjør på PC. Ubuntu blir bare verre og verre, mens Android bare blir bedre og bedre, så det spørs om dette appellerer til noen andre enn de som liker å fikle litt. Jeg har allerede en fullt fungerene terminal på mobil og nettbrett så jeg ser ikke noe bruksområde for dette. Ubuntu har ingen fremtid på nettbrett så lenge Android holder koken, og jeg mener det er fullstendig feil fokus fra Canonical. Det eneste de tenker på er å få størst mulig markedsandel, koste hva det koste vil (av irritasjon blant eksisterende Ubuntu-brukere).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss. Her var det gode vibber!

 

Jeg synes FUD-ere kan holde seg for gode til å slenge dritt om Ubuntu.

 

GNU/Linux er bygget for å være fritt. Liker du ikke Unity er det ingen som nekter deg å bruke KDE, XFCE, LXDE eller Gnome-Shell for den saks skyld. Hvis du på død og liv vil ha et tradisjonelt skrivebordsmiljø, that is. For de som ikke liker Unity finnes Linux Mint som prøver å tilfredsstille alle whinerne samtidig. Arch lar deg bygge selv.

 

Unity er ikke utelukkende et touch-grensesnitt. Det er utformet for å fungere BÅDE som touch-grensesnitt, TV-grensesnitt og mus/tastatur-grensesnitt. Folk som slenger dritt om Unity har a) ikke prøvd det selv, eller b) prøvd det, med grunninnstillingen om at Unity suger, nekter å lære seg hvordan det funker, og konkluderer med at det suger.

 

I stedet for å slenge dritt om Unity kan du bare velge å bruke noe annet. Konstruktiv kritikk er derimot veldig velkomment.

 

Forresten: Ubuntu forsetter å spise markedsandeler fra andre distroer. Da kan Unity umulig være så ille?

 

Og terminal-vitsene begynner vel å bli gamle nå? Man trenger aldri å bruke terminal i Ubuntu, med mindre man faktisk ønsker det selv.

Lenke til kommentar

Det er sant at ubuntu gjør kompromisser til bak del for tradisjonelle PCen for å få ubuntu touchvenlig og det liker jeg ikke. Likevel synes jeg de har løst denne sammen sying bedre en Microsoft.

 

Det har jo sine fordeler å har samme OS på alle enheter men en burde ihvertfall har forskjellige versjoner får de forskjellige typer input. Det fungere rett og slett ikke å kjøre samme UI får både touch og mus/tastatur.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er Unity en ulempe for desktopen? For min del er Unity kun en fordel. Det gir relativt strenge regler, men stor handlingsfrihet. Det strømlinjer hvordan programmer skal/kan oppføre seg, noe som gir en bedre brukeropplevelse. Det frigjør skjermplass kontra -samtlige- andre DE-er. inkludert OSX og Windows. Unity har gitt oss Dash og HUD, indikatorer og en veldig sammensydd opplevelse. Hold inne super-tasten og få et raskt overblikk over alle tastatursnarveiene Unity har.

 

De som sier at Unity ofrer desktopvennlighet til fordel for touchvennlighet har enten ikke fulgt med i timen, eller så har de en egen agenda med å spre FUD.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...