Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No hard disk detected - hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg satt nettopp på skype med en kompis, og surfa på facebook. Trykte på en tilbuds link fra komplett.no, og plutselig slår skype seg av, skrivebordet ser bugga ut, oppgavelinjen forsvinner og alt er bare rot.

 

Jeg tar en hard reboot, og når jeg skal slå på maskinen får jeg beskjed om at "No hard disk is detected!" og noe om AHCI.

 

Disken er en OCZ Agility 3, 60GB om jeg husker riktig.

 

Har hadd dette problemet før, husker ikke helt hva jeg gjorde for å fikse det. En kompis tipsa meg om å koble harddisken i en annen slot på hovedkortet, tror det var det som fiksa problemet sist, men det funka ikke denne gangen.

 

Noen som kan hjelpe meg? Jeg er rimelig desperat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skjedde det noe merkelig her. Jeg prøvde igjen litt senere, etter å ha byttet slot et par ganger, og da fant maskinen disken plutselig.

Jeg fikk startet opp PCen, og kom inn i Windows. Jeg skulle til å gå inn på kontrollpanelet, og da låste PCen seg. Helt død. Tok en hard reboot igjen, og da var disken borte igjen.

 

Hva kan dette være? Ringte en kompis som er høvelig kyndig, han mente at disken kanskje var ødelagt. En annen mente at det muligens var kabelen som var ødelagt.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke særlig PC kyndig selv, og bor over 90 mil unna de jeg snakket med på telefon :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...