Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For stor og tung etter min mening...

Nokia 808 veier 169g og denne veier 185g, det er ikke noe problem på 808, men tror grensen er nådd med 920 ja...

Dessuten syns jeg det er feil å kalle denne "pureview" da den mangler både zoom og pixelbinning som er de største fordelene med pureview (ref. 808), da burde også Nokia utelatt pureview i navnet på 920...

Og hvor er xenon blitzen ?? LED kan aldri erstatte xenon uansett.

 

Nei denne tror jeg blir en flopp for Nokia!

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg tror denne telefonen blir en vinner. Vurderer den selv. Det virker hvert fall som den beste modellen som kjører WP8 av det som er lansert hittil. Samtidig så har jeg bare god erfaring med Nokia fra gamledager, og det teller jo fortsatt litt.

 

Dessuten syns jeg det er feil å kalle denne "pureview" da den mangler både zoom og pixelbinning som er de største fordelene med pureview (ref. 808), da burde også Nokia utelatt pureview i navnet på 920...

 

PureView er en betegnelse Nokia bruker på mobilene som tar i bruk kamerateknologi fra øverste hylle for å veilede kjøperne, ikke på akkurat den teknologien som sitter i 808. På denne telefonen har de fokus på gode bilder i dårlig lys, og etter hva jeg har sett er det ingen grunn til å droppe denne betegnelsen på 920.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ravneng: Vi har sett bildene, men vi forsøker å avvente noen konklusjon på den fronten til vi får prøve selv. Det er ganske typisk at produsentene etterbehandler bilder, eller "jukser litt" på samme måte som ble gjort da de første videoene ble vist. Selv om det er sannsynlig at Nokia ikke har gjort noe med disse nye bildene foretrekker vi å vente til senere før vi forsøker å si så mye fornuftig om dem. Dette er helt klart en funksjon vi er spente på :)

Lenke til kommentar

Ganske artig at det er kameraet som først og fremst blir diskutert på en mobilTELEFON :) Jeg er mer opptatt av svakheten som rir alle nyere smarttelefoner som en mare: Batterikapasiteten. Greit at skjermen er knivskarp og lyssterk og at menyer glir inn og ut av skjermen, men dersom man må lade telefonen til lunsj fordi alle de fancy funksjonene og den sterke prosessoren spiser opp batteriet - da er det et alvorlig minus.

 

Forøvrig er det synd at Nokia har solgt sjelen sin til Microsoft. Hardwaremessig er kanskje disse telefonene noe av det lekreste man får - jeg har en Nokia N9 (MeeGo) som er nydelig, og kunne godt tenkt meg noen av storebrødrene. Men aldri med Windows.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kan snart bli min første Nokia på år og dag... Men jeg blir skeptisk når Amobil øser ut av seg med ukritiske superlativer. Har gått meg på en smell før ved å lese Amobil sin omtale om en Nokia telefon. Kameraet er ikke en avgjørende faktor for min del, men har virkelig lyst til å prøve windows på mobil igjen. Vekten er nok det som taler mest imot denne, men skjermen er jeg virkelig spent på. Er den virkelig så overlegen alt annet, som amobil hinter om?

Lenke til kommentar

Kunne dere teste lydkvaliteten til høytalerne? I tillegg hvor høyt lyd det kommer ut? Jeg kan så vidt høre noe lyd fra min iphone3gs (kjøper ikke iphone igjen :p) Jeg vil ha en mobil med bedre lyd slik at jeg kan faktisk høre telefonen ringe når jeg er ute og ha god lyd når jeg spiller av musikk på telefonen :D Takk på forhånd..

Lenke til kommentar

newnick: Det er veldig synd hvis du har kjøpt noe du ikke har blitt fornøyd med på anbefaling fra oss. Akkurat denne saken er imidlertid ikke en fullverdig test - så ikke se på den som siste ord i saken. Sniktitter er førsteinntrykk og bare det. Det betyr at det kan være masse småplukk vi ikke har merket eller vet om ennå. Det eneste vi kan konkludere med er at dette virker veldig lovende, og da kommer av og ti lsuperlativene frem. På samme måte som vi sjelden "slakter" et produkt i sniktittene, ettersom det er mye som kan være uferdig og som rekker å bli bedre til salgsdatoen :)

 

cod4: Det er notert. Vanskelig å love helt hvor fokus vil ligge med Lumia 920. Nokia lover så mye her at testen kan bli omfattende nok i utgangspunktet. Vi skal prøve å få det med - til vanlig kommenterer vi hovedsaklig lyden under samtale og lyden under musikkavspilling gjennom hodetelefoner. Vi ser hva vi får til når testeksemplarene er på plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

KontraBass: Både Nokia og Microsoft holder kortene tett til brystet foreløpig. Nyhetsbyrået Reuters mener imidlertid å vite at de nye Lumia-modellene skal være å få kjøpt i november. Det er imidlertid ikke norske kilder de har brukt, så det er vanskelig å si. Ingenting er bekreftet annet enn "i løpet av 2012" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For stor og tung etter min mening...Nokia 808 veier 169g og denne veier 185g, det er ikke noe problem på 808, men tror grensen er nådd med 920 ja...Dessuten syns jeg det er feil å kalle denne "pureview" da den mangler både zoom og pixelbinning som er de største fordelene med pureview (ref. 808), da burde også Nokia utelatt pureview i navnet på 920...Og hvor er xenon blitzen ?? LED kan aldri erstatte xenon uansett.Nei denne tror jeg blir en flopp for Nokia!

 

For stor og tung? Kjøp noe mindre billig-plast da vel. Dette er en skikkelig mobil for oss voksne som har ventet lenge. Endelig har den kommet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...