Gå til innhold

Multicom Xishan W370E 17.3" Full-HD


wholmen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har sett en del på laptoper i det siste, og hadde egentlig bestemt meg for Asus g75, men nå så jeg denne:

 

http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3610QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619982

 

Den koster MYE mindre enn alle andre alternativer jeg har sett. Hva er galt med den? Er det noen som har noe informasjon om denne laptopen? Jeg ser den har 1333mhz ram, men det kan jeg bytte selv. Og jeg installerer selvfølgelig egen SSD.

 

Den veier til og med nesten 1kg mindre enn asusen.

 

Er dette lureri eller et godt kjøp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var vel egentlig det jeg tenkte meg. Men spørsmålet mitt er egentlig om jeg skal kjøpe en billigere modell. Nemlig denne:

 

http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-Bluetoothe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619642

 

Denne har 8gb ram og en to-kjernet prosessor. Det er relativt stor forskjell på prosessorene på papiret, men jeg har ikke klart å finne ut hvor stor forskjell det er på f.eks. fps i spill

Endret av wholmen
Lenke til kommentar

Er den testlinken samme pc? Sånn jeg forstod det er den litt annerledes enn multicom sin versjon.. Men testen var veldig positiv! Så jeg tror jeg må slå til :-) hehe.

 

Jeg er bare redd de har brukt en dårlig wifichip. Har vært uheldig med det før :-\

 

Er skikkelig usikker på om jeg skal kjøpe den billigste eller den dyreste! Er den prosessoren verdt 1000kr?

Lenke til kommentar

Er den testlinken samme pc? Sånn jeg forstod det er den litt annerledes enn multicom sin versjon.. Men testen var veldig positiv! Så jeg tror jeg må slå til :-) hehe.

 

Jeg er bare redd de har brukt en dårlig wifichip. Har vært uheldig med det før :-\

 

Er skikkelig usikker på om jeg skal kjøpe den billigste eller den dyreste! Er den prosessoren verdt 1000kr?

 

Er en annen CPU (3612QM), kan også hende HDD fabrikat og skjermpanel er forskjellig, men ellers skal maskinen være lik (Clevo W370)

Lenke til kommentar

Er den testlinken samme pc? Sånn jeg forstod det er den litt annerledes enn multicom sin versjon.. Men testen var veldig positiv! Så jeg tror jeg må slå til :-) hehe.

 

Jeg er bare redd de har brukt en dårlig wifichip. Har vært uheldig med det før :-\

 

Er skikkelig usikker på om jeg skal kjøpe den billigste eller den dyreste! Er den prosessoren verdt 1000kr?

 

Er en annen CPU (3612QM), kan også hende HDD fabrikat og skjermpanel er forskjellig, men ellers skal maskinen være lik (Clevo W370)

 

Jeg tror de har et bedre nettverkskort. Jeg får vel bare satse på at multicom har vett nok til å bruke et godt nettverkskort :p

 

Tror jeg kjøper den dyreste versjonen, jeg. Tusen takk for hjelpen!

 

 

 

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som deg og skal ha ny pc. Velger man w370e og legger til en ssd 120gb og Win7, så havner man på 10k, mens g75 er på 12k.

Blir litt skeptisk nå man får to nesten helt like pcere men med 2000 i prisforkjell. Jeg har hørt mye bra om asus, men aldri hørt om Xishan/clevo.

Betaler man mer for merket, skjermkortet, er asusen bedre oppbygd, bedre kvalitetsfølelse??? Noen som vet?

Er der forskjell på levetid på de to merkene?

G75

W370e

Lenke til kommentar

Clevo er antagelig av bedre kvalitet enn Asus ihvertfall helt i samme klasse og vel det eneste merket som spesialbygger maskiner med det råeste av det råe i skjermkort til spill. Som nevnt så får du faktisk Clevo med det beste kortet du får til bærbare til bittelitt mer penger enn G75 og vi snakker om en helt annen ytelsesklasse til nesten samme pris.

Lenke til kommentar

Det er tre ting som er bedre på asusen så vidt jeg vet:

 

1: Litt lavere støynivå (Clevo W370E er dog ganske stille til clevo å være).

2: Bedre høyttalere

3: Bakgrunnsbelyst tastatur.

 

Men på den annen side er clevoen mye mer kompakt og lettere enn asusen, for de som liker å ta maskinene med seg rundt. Den har også bedre batteritid, nesten dobbelt av asusen ved lett bruk. Og skjermen er minst like god om ikke bedre enn asus skjermen.

 

Og ja man betaler nok en del for asus merket, de begynner å bli så store og kjente at de kan ta mer bare for merkenavnet, men det er en stund til de er på "apple nivå" på det området ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...