Gå til innhold

Kamera for friskuser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det kun 1080i??? Etter hva jeg har hørt tilsvarer dette 720p i bildekvalitet? Hater når produsentene kjører ren gimmick kun for å få ett produkt til å fremstå som mer enn hva det er.

 

Sannsynligvis er dette det beste kameraet for friluft når det kommer ut, Nikon aw100 var ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt barnebarnet DMC-FT2 i rundt to år og er ganske fornøyd. Det fungerer ypperlig til "ekstreme" kameraforhold som dykking, longboarding, downhillsykling, klatring, buldring og lignende, og selv til vanlig bruk er det utrolig deilig å ha et kamera som man ikke trenger å være redd for å miste i bakken. Mitt har mer enn gjort seg fortjent til beskrivelsen robust, og fungerer fortsatt ypperlig etter å både ha vært dypere enn 10 meter under vann og ha falt fra høyere enn 2 meter og landet på steingrunn (som er det FT2 er oppgitt å minst skulle tåle).

 

(OBS: Merk at det følgende gjelder FT2 og ikke nødvendigvis FT4.)

 

Det jeg har å utsette på kameraet er bildekvaliteten, spesifikt mengden støy på bildene. Ved lav ISO er ikke dette et problem, men mange av scenarioene man gjerne vil bruke et slikt kamera i krever relativt lav lukketid (om man har muligheten til å holde kameraet i ro en stund av gangen har man gjerne ikke bruk for et robust et), og høyere ISO er ofte en nødvendighet i slike situasjoner. Nå er ikke dette et enormt problem, men det er definitivt merkbart sammenlignet med andre kompaktkameraer i samme prisklasse.

 

Konklusjon: Dersom du er ute etter et virkelig robust kamera i denne prisklassen vil jeg tro dette er et av de beste alternativene. Jeg vil likevel anbefale dem som lurer på å kjøpe dette til å lese tester av bildekvaliteten, og å vurdere om de virkelig trenger et robust kamera.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...