Gå til innhold

Fjellreven ut av hiet - Treningslogg Mikkel™


Anbefalte innlegg

Jeg starter på nytt igjen ...

Skal prøve å ete meg opp denne gangen og ikke ned. Derfor! Nytt program og nye aktiviteter.

Nå er målet mitt helst å gå opp i styrke, volum og da selvsagt vekt.

Akkurat nå ligger jeg på 77,5 kilo og hadde jeg hatt ett målebånd her skulle jeg gitt dere mål.

 

Men uansett!

Jeg skal begynne med Taekwondo nå som da blir to dager i uka, pluss tre dager med styrke.

Ukerytmen blir vel noe slik:

Mandag - Styrke

Tirsdag - TKD/TKD+egentrening

Onsdag - Styrke

Torsdag - TKD/TKD+egentrening

Fredag - Styrke

Lørdag/Søndag - Hvile evt. lett kardio

 

Men jeg lurer på program ... Har sett på 3-splitt kontra helkropp. Har trent med helkropp program eller 5x5 de siste åra nå.

Er dette noe som kan fungere?

 

Dag 1: forside lår + bakside lår + legger

Knebøy / beinpress 3 x 6-12

Utfall i smithmaskin 3 x 6-12

Utspark 2 x 10-15

Markløft med strake bein 3 x 6-12

Liggende lårcurls 3 x 6-12

Donkey tåhev 3 x 6-15

Sittende tåhev 3 x 6-15

 

Dag 2: bryst + skuldre + triceps

Flat benkpress/brystpress 3 x 6-12

Skrå benkpress/brystpress 3 x 6-12

Cable crossovers / flyes / pec dec 2 x 8-15

Militærpress / nakkepress i maskin 3 x 6-12

Sidehev (hantelhev til siden) 3 x 8-15

Omvendt pec dec for bakside skuldre 2 x 8-15

Fransk press / smal benkpress 3 x 6-12

Nedpress med stang eller tau 3 x 6-12

 

Dag 3: rygg + biceps

Markløft 3 x 5-8

Sittende roing / stangroing 3 x 6-12

Nedtrekk / chins / hammer nedtrekk 3 x 6-12

Shrugs 3 x 6-12

Curls med stang eller hantler 3 x 6-12

Hammer curls 3 x 6-12

 

Kjører og med PF nå så har tre måltider på ettermiddag/kveld. Jeg er så forbanna dårlig i tall så jeg aner ikke eksakt hva jeg hiver i meg men kan skrive under på at jeg spiser mer nå enn før sammenlagt ...

Middag i går f.eks

"Tortilla med laks"

Går mye fisk og kylling her ... Men har store problemer med kreativitet så blir som regel det enkleste jeg finner i store mengder :lol:

 

Så om dere hiver inn forslag, tips eller ting jeg garantert kan gjøre bedre så hadde det vært fint.

 

Bilder? Ehm ... Kanskje?

 

:innocent: - Mikkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som en solid splitt det der. Respekt til alle som gidder å ha egen dag til bein :thumbup: Har du kjørt gjennom og sett hvor lang tid du bruker?

 

Chins er jo med allerede, på dag 3 :)

Skal kjøre gjennom i dag. Må da nesten ha en egen dag til bein når du er med på TKD :lol:. Kan roundhouse kicke alle shitkidsa til helvete på turneringer da :innocent:

Lenke til kommentar

Kjører test på programmet denne uka. Har to dager igjen jeg kan trene før helga så kjørte dag to i dag. Hele opplegget gikk så som så, eneste minuset var at det nye senteret ikke har reverse pec maskin ... Så da mått jeg kjøre normal pec da. Dag to, tok ca 45 minutter, skal komme tilbake med detaljer på løft når jeg starter opp for fult neste uke.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at reverse pec dec er en ryggøvelse og pec dec er en brystøvelse, hvis du vil bytte ut reverse pec dec er jo cablecross helt sjef.

Er så skeptisk på all plassen cable cross tar... Inne i garderoben er det så trangt at folk sitter omtrent oppå hverandre og skifter... Inne på senteret er alt bare kaos og men jeg kan gi det ett forsøk

Lenke til kommentar

Husk at proteinshakene er ikke regna med der. De ligger ganske høyt opp i forhold til kalorier. Doble inntaket :lol:? Vettu, jeg hadde så vondt i magen etter å ha dytta i meg sikkert ett drøyt halvt kilo med middag i går at jeg ikke klarte å gå på en time.

 

Men fra spøk til revolver her...

Lunsjen/Frokosten min består av ca 3-4 brødskiver med ass. pålegg og 2 DL med shake (blanda i vann kunne sikkert ha bytta det ut med lettmelk)

Før trening: 100Gram havregryn, 2,5 DL melk, 100 gram banan, 2,5 DL med cottage cheese, litt fun light og shake på 3 DL

Middag: Kylling eller fisk fra 200 gram og oppover med grønnsaker, saus og diverse tilbehør. Cottage cheese på 2.5 DL som "dessert" bare for å toppe hele berget her

 

Kjøpte Kesam i går men har ikke testa det enda ...

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...