Gå til innhold

ToPower PSU-mod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vannkjøling av PSU er en tanke jeg har vært inne på.. Det bør jo holde å montere en vannblokk på kjøleribbene i PSU'et?

 

Grunnen til at jeg ikke har gjort dette enda er at jeg kjører med en vanntemp på 0c i systemet mitt, og er redd for kondensering. Så fort jeg får 172W peltier på cpu og 80w peltier på gpu og chipset vil jeg tenke på vannkjøling av cpu og muligens harddisk.

 

Nå sier dere nok at systemet mitt vil få elendig ytelse med dette oppsettet da det blir generert mere varme enn vannet klarer å fjerne.. Løsningen er enkel, tre radiatorer og kobberrør på loftet (ca. 5c der oppe). Etterhvert skal jeg få kjøpt meg en fryser også..hehe..

Lenke til kommentar

Til arctic arne prosjektet ditt?

Når det er helt ferdig(Tviler på at det blir det , det finnes alltid noe kulere en det man har selv) så må du poste bilder her og kanskje skrive litt om Hvordan du gjorde det og sånn.

 

Har lyst på den modden selv , men jeg har en quiet300W psu og nc støydempa kab så vil vifta i toppen ødelegge litt av hensikten med mattene.

 

Kort fortalt: Skriv om arctic arne prosjektet ditt.

Lenke til kommentar

Syntes nå ikke det ferdige resultatet ble så ille.. Men ghetto machine hadde vært tøft det :razz: eller redneck maskin, med winchester logo på siden..

 

-aa- artikkel kommer snart på ok.no .. må vente en ukes tid, må få den nye pumpa og peltier elementene mine :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 11:15, eSik skrev:

Vannkjøling av PSU er en tanke jeg har vært inne på.. Det bør jo holde å montere en vannblokk på kjøleribbene i PSU'et?


 

Det som trenger kjøling i psu'en er spenningsregulatorene. Det er like greit å skru kjøleribbene av og mekke to passelig store vannblokker til dem.

 

Kjøleribbene i en psu er skrudd fast i spenningsregulatorene, så vannblokkene må ha skruehull på samme plassene som kjøleribbene har det. lurer på om de tåler vekta... *tenke*

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2002-02-08 15:51 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bare en kommentar. Pass på at du ikke fester viften fast, feks med lim, før du vet med sikkerhet at du får på plass til psuen i kabinettet igjen. Da jeg gjorde denne moddinga på min In-win psu for en måned siden fikk jeg den ikke inn igjen i mitt Chieftec kabinett. Måtte da ta vifta av igjen og feste den med skruer mens psuen var inne i kabinettet.

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke servertower. Det er selfølgelig god plass til vifta på toppen, men da blir jo vifta blåsende på kretskortet og ikke på kjøleribbene. Med andre ord, vifta må stå under. Men det er jo ikke noe problem, bare litt kjedlig når du først har festa vifta med superlim, da henger vifta ganske bra :smile:

Lenke til kommentar

Har noen testa den nye 350W whisper psu'en fra Enermax? Jeg kjøpte den, og synes at den er så og si lydløs. Kjempe fornøyd :smile:

(Det at den blåser luft på heatsinken min er heller ikke noe minus.)

 

Jeg bruker en Zalman CNPS6000-CU Heatsink med en 92 mm vifte (retrostat). Dette funker meget bra og støynivået er helt akseptabelt.

 

Problemet: Asus V80200 Deluxe Geforce 3. Vifta på dette ***** kortet bråker som ****, jeg lurer derfor på om noen har en grei løsning på dette. Får jeg ikke bort den ***** støyen ,så kan jeg like så godt kaste møkka kortet på dynga, jeg takler ikke støy.

Lenke til kommentar

hmm.. Når du er inne på dette med støy..

Jeg kjenner en fyr som startet slik vi alle starter, med tonnevis av vifter. Etter en stund gikk han selvsagt lei av all støyen fra disse viftene, så han skaffet seg vannkjøling og reostater til de viftene han likevel måtte ha.

Han levde glad og fornøyd en stund, men nå mener han at maskinen bråker som et uvær. Den er forresten uhørbar for normale mennesker...

Sist han uttalte seg om støykilder mente han at han holdt på å bli døv pga. all støyen fra SKJERMEN... :smile: Dette beviser at det går an å gå for langt.. hehehe

 

Til skrekk og advarsel :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...