Gå til innhold

Nå kan Popularis forhåndsbestilles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Vi skulle kjøpe inn mange av disse på jobben, men så viste det seg at levetiden på OLED displayene ikke varer like lenge som man hadde håpet. rundt 1,5år med kontinuerlig bruk, og da blir det dyrt å bytte ut titt og ofte..

Lenke til kommentar

Personlig finner jeg hele tanken på et slikt tastatur helt sykt. Hva pokker skal jeg med taster som er små skjermer? Sitter jo ikke å stirrer ned i tastaturet når jeg skriver, og trenger jeg noen spesialtaster eller spesialkommandoer så kan jeg bare lage det uavhengig av hvilket tastatur jeg bruker.

 

Å skrive på små skjermer som likevel er gjemt under fingrene er jo like dumt som om noen skulle finne på at selge biler med store kreative og ikke særlig gjennomsiktige dekorasjoner over hele frontruten.

 

Greit nok at folk er forskjellig og har forskjellig behov men jeg klarer ikke se for meg hvem som vil få noen som helst fordeler med å bruke et slikt tastatur. Med mindre det er snakk om mennesker som er så utrolig skadet i hodet at de kun klarer å fatte grafiske symboler og farger og aldri kan klare å memorere tasteplassering. Men da snakker vi jo enten multihandikappede eller reale tegneseriefigurer.

Lenke til kommentar

Var vel et retorisk spørsmal, WilliamAR.

 

Går da fint og svare på en ironsik måte for det ;)

Selv om han svarer på sitt eget spørsmål i innlegget*

 

Var det meng du sikter til ?

 

isåfall så ble ikke hensikten riktig

 

På hvilken måte?

For og få penger må man ha penger. Det blir jo en ond sirkel som ikke lar bedriften starte opp. I tilegg til at den er vanskelig og komme seg ut av.

 

Det er jo ikke så veldig far-fetched at man ikke husker tastekommandoer på ting man ikke bruker så ofte?

 

AtW

 

Akkurat det er vel hva som gjør at jeg missliker knapper jeg selv setter funksjoner på eller når jeg lager makroer. Kommer aldri på at jeg har dem når jeg trenger de.

 

Men det bli uansett litt vel overkill med at alle tastene har en slik skjerm. De kunne jo ha laget en budsjettmodell med vanlige standardtaster uten skjermen, og heller hatt ekstrataster med skjerm og muligheten til og sette funksjoner til de.

 

Evt kan jo prisen på dette synke når de nye ledskjermene på plastfilm kommer.

Det kan jo mulig også starte en ny trend slik at teknologien kommer på spill/highend tastatur fremmover.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så veldig far-fetched at man ikke husker tastekommandoer på ting man ikke bruker så ofte?

 

AtW

 

Tja nå er vel folks hoder forskjellige men jeg reier utmerket vel å huske hva jeg spiste dagen før :-)

 

Poenget er vel mer at å ha et tastatur som består utelukkende av små skjermer er er som å skyte spurv med kanoner og klasebomber.

 

De forsøker å løse et problem ved å lage noe som er overkill. Kanskje noen få skjerm-taster er alt folk egentlig trenger?

 

Kjetting på ekstremt glatt føre er bra, men jeg vil ikke kjøre konstant med kjetting fra oktober til mai for sikkerhetsskyld....

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at dette brettet er genialt til min bruk, jeg bruker det ikke profesjonelt, men som mange andre så er jeg innom mange profesjoner i løpet av en uke. Så lenge det er mulig å lagre forskjellige oppsett, så kan jeg ha et for GIMP, spill, excel, lydstudio, videoredigering, karaokespilleren, og mange fler. Alle disse har hurtigtaster for diverse funksjoner, men å huske alle er et mareritt.

Lenke til kommentar

Nå er vel poenget med dette tastaturet å ha noe som er en mellomting mellom et normalt tastatur og et nettbrett.

 

Skjerm på et nettbrett er fint til å endre grafikk på de "tastene" man skal trykke på men det girt ingen fysisk tilbakemelding når "tasten" er trykket ned.

Et vanlig tastatur gir derimot fysisk tilbakemelding

Lenke til kommentar

Kunne ikke man brukt et nettbrett med oledskjerm og hatt en fysisk overlay som gav tastaturfeelingen? Ville kostet mindre enn 8000kr :p

 

hvordan skulle det ha fungert ?

I beste fall måtte "skjermen" ligge øverst som en slags folie å bevege seg noen cm når man trykket ned.

Men så spørs det hvor rask respons det blir .

 

Samtidig så blir det en utfordring å finne ut om knappen trykkes ned eller om man bare hviler fingeren der ( når et større området trykkes ned )

 

Det tror jeg ikke er teknisk mulig enda

 

Å ha et slags gitter for å markere skillet mellom "tastene" vil ikke virke bra nok , når man ikke vet om skjerme blir berørt eller ikke samtidig som gitret blir lit trykket ned.

Det vil nok funger for noen , men ikke alle da vi har forskjellig stølesle på fingrene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...