Gå til innhold

Test: Dell Vostro V131


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri anbefalt en Dell Vostro til noen etter erfaringer med Vostro 3300, vet at det ikke er samme modellen, men chassiet er veldig likt og det er ikke holdbart nok til å bli fraktet rundt hver dag i flere år.. Selve pcen fungerer nok kjempebra til sitt bruk, men jeg er for skeptisk til robustheten på resten til at jeg ville tatt sjansen.

Lenke til kommentar

Er det virkelig INGEN PC-produsenter som har brukbare skjermer på laptopene sine lenger? :(

 

1366x768-oppløsning duger ikke på skjermer større enn 10-11", og det er tragisk at en slik maskin som dette, som ellers er relativt godt utstyrt i kombinasjon med størrelse, ikke klarer å tilby en skjerm med høyere oppløsning (gjerne som opsjon mot et tillegg i pris).

 

Noen som vet om noen PCer med god skjerm, og ny prosessor-teknologi? Og med "god skjerm" mener jeg følgende:

 

13,3", 14,1" eller tilsvarende, overhodet ikke nødvendig med widescreen (men man får vel ikke noe annet i dag), og en oppløsning på minimum 1400x900, helst mer. Full WUXGA (1920x1200) hadde vært ønskelig, men det er vel rett og slett å håpe på for mye.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg hatt denne i halvannen uke, og har blitt ganske glad i den.

Dersom jeg er litt forsiktig med lysstyrke, holder batteriet i over 10 timer når den brukes for å notere på forelesninger :thumbup:

Det er med trådløst nettverk på, men i strømsparermodus.

 

Noen irritasjonsmomenter:

-Når den har ligget i sekken i sleep, har jeg noen ganger funnet den påskrudd.

-Når skjermen skrur seg av og på grunnet inaktivitet, mister bildet all kontrast i en periode. Rett etter bildet har kommet tilbake, blir det gradvis lysere slik at tekst med liten kontrastforskjell blir umulig å lese. Etter ~30 sekunder har det blitt gradvis bedre igjen. Jeg skal høre hva dell har å si om det når jeg får tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...