Gå til innhold

Anmeldelse: NBA 2K11 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så er det sånn at det ikke er vits å kjøpe dette uten å kunne basket skikkelig? Alltid likt basket, men har aldri fått spilt noe annet en 1v1 uten spesielt med regler, men tror det hadde vært gøy å spille et basket spill hvis det er sånn at jeg faktisk kan få noe ut av det.

Lenke til kommentar

At NBA 2k11 kom ingensteds fra, er vel mer fordi anmelderen ikke har vært videre interessert i basketspill. 2k serien har fått generelt over 80 i tester siden NBA 2k5 og har eksistert siden 1999/2000. De siste par tre årene har de også vært generelt bedre enn EA sin NBA Live serie.

 

Litt skuffet over at My Player-modusen ikke får noe omtale, da dette absolutt er hoveddelen av spillet. Her lager du en spiller som er under gjennomsnittet god og må kjempe deg inn på et lag hvor du får begrenset med spilletid på å vise deg på. Etter hvert som du spiller, får du poeng som du kan bruke til å forbedre ferdighetene dine.

 

Et annet aspekt av Jorden-delen, er at man låser opp "Jordan brand"-sko som gir bonus til alt fra spenst og skyteferdigheter etter hvert som man spiller eller klarer de spesielle Jordan-utfordringene som består av å gjenskape mange av hans store øyeblikk. Når man har klart alle disse, kan man spille en karrieremodus som selveste Jordan fra hans første år i Chicago Bulls.

 

Men må si meg enig i noe av kritikken. Ikke at det blir for mye stopp, det er sånn basketball er, men at det tar for lang tid før man kan klikke vekk diverse sekvenser som ved timeouts, replay på dunker osv. Det er ikke like spennende etterhvert når man spiller 82 kamper i løpet av en sesong. Kommentatorene kan også bli noe ensidig, de repeterer seg etterhvert når man har spilt lenge nok, men absolutt en stor forbedring fra tidligere år.

Lenke til kommentar

Jeg har noen av NBA-spillene til 2K og Electronic Arts de siste årene. Riktignok ikke alle, så de som følger seriene ser kanskje progresjonen som noe slakere. Til tross for at flere av de tidligere spillene deres har vært gode, har jeg aldri sett et som er så velpolert som dette :)

 

Skilz: Siden det er et ganske festlig sportsspill tror jeg nok du kan ha mye moro selv om du ikke kan så mye av de mest innbitte reglene. Jeg sier bare at jeg ser for meg at utbyttet er større.

 

Nyhus: Jeg er enig der, takk for påpekningen. Ordene farer veggimellom når man skal skrive sine egne tanker, og etter litt klipping og liming ser man ikke sine egne åpenbare feil lengre. Kanskje du kan si hvor den er før jeg leverer inn min oppsigelse? ;)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

EmmJay: Var ikke ment som noen sterk kritikk av anmeldelsen, selv om jeg ser nå at det kanskje virker sånn. Jeg syntes 2k10 også var et av de bedre sportspillene jeg har prøvd, men nå er jeg over gjennomsnittlig interessert i basketball og nærmere fotballhater enn fan, så kan sikkert ha noe med det å gjøre ;)

 

Reagerte bare spesielt på at MyPlayer delen ikke var nevnt, men alt i alt en bra anmeldelse. Fint at disse spillene kommer litt frem også! Synd at NBA Elite 2011 ikke kommer med det første, men hadde vært artig med en anmeldelse av det nye NBA Jam når det kommer også. Husker ennå at jeg satt og spilte det når jeg var yngre. :) Gode minner! Det er vel forøvrig et spill som kanskje passer bedre for den vanlige mann i gata også, mer arkade og ikke fullt så mye regler å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...