Gå til innhold

Slik blir neste Deus Ex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at traileren har xbox360 tag på seg. Dette er noko eg ikkje likar.

 

Viss dette viser seg å primært vere eit konsollspel med ein PCport blir det stor skuffelse. Grunnen til dette er at eg fryktar det blir simplifisert samt at aiminga er programmert for ein gamepad, og ikkje ei datamus. Dette går igjen på svært mange spel som er multiplattform!

 

Men eg har lest at dei ikkje vil gå i fella som i toeren, noko som er betryggande..

Lenke til kommentar

SITAT artikkel
Deus Ex: Human Revolution foregår 25 år før hendelsene i originalspillet. Underveis vil du møte visse kjente ansikter fra de to eksisterende spillene, men utviklerne lover at man ikke vil gå glipp av noe ved å spille Human Revolution uten å ha opplevd de to andre Deus Ex-titlene.

 

Hovedpersonen i spillet er Adam Jensen, en sikkerhetsansatt som nesten blir drept i et angrep på bioteknologifirmaet han jobber på. For å overleve ble han nødt til å operere inn mekaniske elementer i kroppen sin. I sitt arbeid med å finne ut mer om angrepet vikles han inn i en omfattende konspirasjon.

 

Med unntak av at hovedpersonen er en annen, og det er en konspirasjon bak, så hørtes dette relativt kjent* ut.

 

Selvsagt har ikke Eidos bøffa ideen til handlingen fra en tilfeldig blogg (spillet har vært under utvikling siden 2007), men det hadde vært knall om de hadde en spillemekanikk som likt det Monahan foreslår.

 

 

*)Har du interesse for spillutvikling? Les denne bloggen.

Lenke til kommentar

AT spillet blir dårligere fordi det er dummet ned for å passe konsoll er vel en naturlov.Spørsmålet er bare hvor mye.Samtlige dagens multiplattformspill har et snev av konsoll-eim over seg,man kjenner lukta på 10 mils avstand.

 

Tja du har vel strengt tatt rett, selv om jeg synes Dragon Age var det perfekte eksempel på at det lar seg gjøre. Mass Effect 2 merker man jo konsolleffekten men stort sett uten at det er noe problem.

 

Vil uansett ikke gå for mye offtopic her, hovedsaken må jo være at de går tilbake til følelsen man fikk av originalen, Deus Ex er trolig et av de ti beste spillene jeg noensinne har spilt.

Lenke til kommentar

Dragon Age var forferdelig lineært, en blek skygge som spirituell oppfølger til Baldurs Gate spillene - En konsoll påvirkning.

 

 

Er selfølgelig enig med at DA ikke kan måle seg med BG på noen måte (forventet jeg heller aldri) Dette tror jeg har mer med kvantestegene innen grafikk enn konsolltilpasning å gjøre. Ingen nyere rollespill er jo i nærheten av størrelsen til Bg 2 fordi ressursene som kreves for animasjoner og grafikk er latterlig mye større enn før.

 

Det jeg synes er verst med konsolltilpasningen er de gørrete menyene (feks borderlands, for meg uspillbart på pc grunnet dette), og akkurat der gjør DA det veldig bra. Hvis jeg husker det riktig var dette en av tingene som fikk meg til å mislike invisible wars og. Menyer/ui der dobbeltklikk og mousescroll ikke fungerer føles bare helt talentløst ut.

 

Nå har ikke jeg spilt de andre Deus Ex spillene men jeg liker konseptet i denne traileren.

Kommer til å følge med på dette. Ser rett og slett sexy ut.

*Vandrer til GOG.com å ser om de gamle spillene er der*

Bah.. no luck..

 

http://www.gamersgate.co.uk/ har begge to på tilbud til ca 120 kr totalt. Vet ikke om det fortsatt gjelder, men bør sjekkes.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...