Gå til innhold

Obsidian med The Wheel of Time (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm spennende.

 

Rollespill basert på Wheel of Time kan gå begge veier. Helt ræva eller fantastisk.

Så blir gøy å følge prosessen og måten de velger å gå med designet. Skal de følge historien eller opprette et eget eventyr i verdenen etc.

 

Det interessante blir å se hvordan de løser magisystemet, det er en av tingene som er ganske godt beskrevet i bøkene, og som kan være svært vanskelig å leve opp til. Håper på det beste!

Lenke til kommentar

Red Eagle sin hjemmeside består fremdelesa av en pressemelding - http://red-eagle-entertainment.com/ - dersom det går like fort i svingene med spillet som det gjør med siden deres, så vil jeg tro at EA hyret inn Obsidian for at det skulle skje noe i det hele tatt, ikke fordi de har "ekspertise i å kombinere gode tekniske løsninger og interessante rollespillelementer". Jeg er skeptisk til hele greien, fordi utvikleren som hovedansvaret hviler på virker ca. like seriøst som et postboksfirma på en stillehavsøy.

Lenke til kommentar

I følge wikipedia (uten at jeg finner en klar kilde) så er det EA som eier rettighetene til spillet selv om Red Eagle utvikler, og de planlegger å publisere gjennom partnerprogrammet til EA. Jeg vil tro at om det stemmer, så har EA all mulighet for å legge press på utviklerne.

Ser ikke ut som det er oppgitt noen kilde på Wikipedia-saken, men etter som jeg forstår har Red Eagle samme avtale med EA som Valve, altså at EA distribuerer gjennom EA Partners, uten å ha andre rettigheter eller ansvar.

 

Fra pressemeldingen:

 

Red Eagle Games was formed in 2006, and the Company plans to publish a line of video games on all major platforms, including consoles, personal computers, handheld systems and wireless devices. The Company's Wheel of Time games will be available through retail channels around the world by the Company's distribution partner, Electronic Arts.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...