Gå til innhold

Slik er MSIs kommende spillmonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så grelt ut, i likhet med de fleste andre laptoper fra produsenter som Lenevo, HP, Asus, Fujitsu, Toshiba og Samsung. Glossy skjerm gjør at jeg ikke ville brukt maskinen, om jeg så hadde mottatt penger for den. Et par Latitude-modeller danker lett ut alt annet. Dockingstasjon tar opplevelsen fra win til ultra-winz000r. Nei - vet dere hva - jeg skal aldri bevege meg vekk fra bedriftssegmentet til Dell.

Lenke til kommentar

En fabelaktig maskin for Narsistiske gamere :love: , de kan speile seg i skjermen hele dagen lang! :tease:

 

For oss som faktisk kunne ha bruk for en så kraftig solid maskin til andre oppgaver enn gaming er den derfor ubrukelig. Jeg er mer opptatt av hva som skjer på skjermbildet når jeg sitter foran maskinen.

 

 

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Joda.. Ser bedre ut en de eksisterende modellene med rødt lys over alt...

 

Men hvorfor er det så vanskelig å lage en maskin med MATT skjerm?

 

Og hvorfor skal man på død og liv ha optisk stasjon? kan ikke huske sist gang jeg brukte min... Minst 2 år siden... og når de først skal ha en optisk så setter de den på høyre side??? Det er utrolig irriterende om man sitter trangt på feks lan og hele tiden bulter borti med musa slik at den åpner seg... Er det så vanskelig å sette optisk i front i det minste? Eller enda bedre: legg ved en billig ekstern optisk stasjon..

 

Og bare 1 USB3 kombo e-Sata bak?

 

Tastaturet ser ut som en skittmagnet... Kommer til å ligge flere hele måltider mellom sprekkene etter kort tid...

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende om man sitter trangt på feks lan og hele tiden bulter borti med musa slik at den åpner seg...

Artig at du skulle nevne det... MSI har fjernet den sedvanlige sideknappen på det optiske drevet her, etter nettopp slike tilbakemeldinger. Den er flyttet til plassen over tastaturet.

Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende om man sitter trangt på feks lan og hele tiden bulter borti med musa slik at den åpner seg...

Artig at du skulle nevne det... MSI har fjernet den sedvanlige sideknappen på det optiske drevet her, etter nettopp slike tilbakemeldinger. Den er flyttet til plassen over tastaturet.

 

Nice!

 

Så ikke at det manglet knapp på optisk på bildet..

Lenke til kommentar

Joda.. Ser bedre ut en de eksisterende modellene med rødt lys over alt...

 

Men hvorfor er det så vanskelig å lage en maskin med MATT skjerm?

 

Og hvorfor skal man på død og liv ha optisk stasjon? kan ikke huske sist gang jeg brukte min... Minst 2 år siden... og når de først skal ha en optisk så setter de den på høyre side??? Det er utrolig irriterende om man sitter trangt på feks lan og hele tiden bulter borti med musa slik at den åpner seg... Er det så vanskelig å sette optisk i front i det minste? Eller enda bedre: legg ved en billig ekstern optisk stasjon..

 

Og bare 1 USB3 kombo e-Sata bak?

 

Tastaturet ser ut som en skittmagnet... Kommer til å ligge flere hele måltider mellom sprekkene etter kort tid...

 

Blir like mye skitt og mat nede i det tastaturet som vanlig laptoptastatur.. Men på de vanlige så blir det litt mer skjult. : ]

Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende om man sitter trangt på feks lan og hele tiden bulter borti med musa slik at den åpner seg...

Artig at du skulle nevne det... MSI har fjernet den sedvanlige sideknappen på det optiske drevet her, etter nettopp slike tilbakemeldinger. Den er flyttet til plassen over tastaturet.

 

Nice!

 

Så ikke at det manglet knapp på optisk på bildet..

Hehe, hadde jeg ikke selv tatt bildene ville jeg nå ha lagt all skylda på fotografen...

Lenke til kommentar

Windows-tasten er fjernet fra den venstre siden....

 

...Er god nok grunn for meg til ikke å kjøpe denne bærbare, har tidligere valgt bort bærbare på grunn av tastaturløsninger (f. eks fn byttet plass med ctrl) og denne er intet unntak.

 

Den ser grei ut rent designmessig, glossy skjerm er ofte et diskutert område, jeg liker det ikke spesielt godt, men kan tenkes at denne pc-en vil få en veldig fin skjerm og det er nok ikke nødvendigvis et problem.

 

Tror de skrå kantene på touchpadden kan være et irritasjonsmoment om man spiller mye med wasd.

 

Tror nok denne blir litt for dyr i forhold til hva man får, men kan jo ta feil og prisen+endelig specsa har mye å si for om denne er å anbefale.

Lenke til kommentar

Nå nermer de seg topsjiktet ja. men fikk dere ikke klemt ut no mer info om saken? ser den har antydning til å kunne ha to vifter i seg i allefall. ser i det minste sånn ut på coveret. Håper virkelig de får inn to vifter i allefall. en vifte på high end laptops er rett og slett for dårlig og fjerner som regel all form for overklokkingsmurligheter. det gjør også at vifta konstant må spinne på max, noe som ikke er så godt for øret heller.

(nå skal det sies at dette ikke lenger er tilfellet på min maskin, da jeg har drillet ekstra luftehull, oppgradert kjølepasta og kastet på en drøss med ram heat sinks:P)

 

videre har de gjort mye bra med utseendet synes jeg. skulle likt å ha eget fargevalg for WASD knappene da. hvitt tastatur med blå WASD knapper hadde vert en fin bakgrunnsbelysning.

 

plassering av porter er også litt mer ok her. må min nåværende msi (gx640) sitter to av de tre usb portene på høyre side, samt alle lydutgangene. ganske kult å måtte fekte musa mellom eksterne harddisker og annet ledningskrøllerier.

 

har denne ved siden av mulighet for byttbar grafikk(som apple har hatt i "100" år, alienware tydligvis endelig har klart å få på plass, men som clevo bastant unngår)slik at en kan få klemt ut over 5 timers batteri ved surfing så er nok jeg solgt.

 

Da er det bare å håpe på at de kommer med en kliss lik 14-15" versjon av denne, hvor de dropper hele cd-romet:)

 

sist men ikke minst, og som nevnt tidligere:

 

HVA GJØR DEN BLANKE SKJERMEN PÅ MASKINA DER??? FÅ DEN VEKK!

oh god what the fail:/ skal ikke msi ha hørt på forbrukerene sine da? INGEN med forstanden i behold vil ha blank skjerm etter å ha prøvd seg på en matt en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...