Gå til innhold

Patriots lynraske minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NyZeta: Jeg kan bare pratet for mitt eget bruk av minnepinner og her utsettes de for omtrent 10 skrivesykluser i sin levetid. Dvs. de med diverse Linux-distroer skrives bare til hver gang det kommer en ny distro og de med småfiler til forflyttyng mellom PCer skrives som regel bare 1-100 MB hver gang og det skjer kanskje en gang i uka. Med andre ord 5 GB/år eller noe sånt. Med 8 GB minnepinner blir det altså mindre enn én full skrivesyklus per år.

 

 

Problemet med denne minnepinnen er at den ikke kommer i liten nok størrelse (4-16 GB) og blir dermed ikke billig. De gangene jeg skal flyttes hundrevis av GB så gjør jeg det over nettverket eller med flytting av harddisker.

Lenke til kommentar

Problemet med denne minnepinnen er at den ikke kommer i liten nok størrelse (4-16 GB) og blir dermed ikke billig. De gangene jeg skal flyttes hundrevis av GB så gjør jeg det over nettverket eller med flytting av harddisker.

 

De oppnår vel hastigheten ved å skrive til mange nand brikker parallelt? Så om den hadde vært mindre hadde den vært tilsvarende tregere.

 

 

 

Lenke til kommentar

En ting er at den har høy lese/skrive-hastighet, men hvordan er det med antall sykluser den tåler før lagringsområdene begynner å streike.

 

Forhåpentligvis har den en kontroller som sørger for å fordele skrivingen jevnt utover cellene, så det ikke er de 'første' GB som blir utslitt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...