Gå til innhold

PowerMac G5 mATX mod - kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koselig! Jeg er syk, så klarer ikke å glede meg over noe som helst for øyeblikket, men skal prøve å få i gang byggingen i løpet av helgen. Har strippet hele skiten nå, men har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg vil gjøre det. Skal jeg gjøre at det blir et "mATX"-kabinett, eller skal jeg lage hele driten "propertiær"? Skal jeg kjøpe HK-brett og gjøre det enkelt for meg selv? Skal hovedkortet stå horisontalt eller vertikalt? Skal jeg bruke en GX270 midi-PSU, som passer inni den originale PSU-en, eller skal jeg modifisere kabinettet så det støtter ATX-psu?

 

Mye å tenke på =/

Lenke til kommentar

Jo, takk for det. Hvis dere ordner sponsing til meg, så skal jeg mATX-e "the crap outta that thing", men siden jeg lever på studielån, er det nok heller dårlig med penger til det. Er faktisk såvidt jeg hadde råd til kabinettet :p

 

Har forøvrig bestemt meg for å gjøre noe liknende dette:

http://forums.vr-zone.com/project-logs/482680-project-log-pc-power-mac-g5-enclosure.html

 

Og har bestilt en slik:

http://www.dealextreme.com/p/dvi-extension-cable-50cm-length-24313

 

Kanskje litt lang, men ellers perfekt til mitt behov. Lurer på om jeg skal lage ett eller annet custom ATX-feste til strømforskyninga, på topp av den gamle strømforskyninga. Det er egentlig ikke så vanskelig!

 

Det jeg tenker foreløpig, er å lage et stålbrett som jeg fester på de originale HK-festene. På dette brettet tenker jeg å montere HK. Når jeg da i fremtiden får råd til et mATX-kort, kan jeg bare kjøpe et slikt, og montere det inni maskinen :)

Lenke til kommentar

Jo, takk for det! Jeg skal stå på jeg, vet dere :) Er av typen som IKKE, under NOEN omstendigheter vil vente. HATER å vente. Det er så kjipt å vente at jeg ikke venter. Hvis jeg må vente, så slutter jeg å vente, og gjør noe gøy i stedet.

 

Det er slik hjernen min funker, på godt og vondt. Husker ikke om jeg la ut russebilen til meg og en kompis her på diskusjonen.no, men den het <halvferdig>. Nuff said. Det blir ofte til at finishen lider veldig fordi at jeg ikke gidder å vente. Der kommer den andre delen av hjernen min frem. Jeg er perfeksjonist. Det ender ofte med at jeg gjør dritbra arbeid i starten, og så gir jeg faen etterpå, og så blir helheten svekket noe helt sinnsykt =/

 

På dette prosjektet skal jeg prøve å sette "meg" ute i kulda, og gjøre det skikkelig. Jeg har en spill-PC som fungerer nå, så jeg er ikke avhengig av å fikse G5 så den er 100% i dag. Selv om det føles sånn :p

 

Får se om jeg ikke klarer å jobbe en del på maskinen utover den følgende måneden eller noe slikt. Planen er ihvertfall å ikke bruke så alt for lang tid på prosjektet :)

Lenke til kommentar

Får se om jeg går for det eller ikke. maskinen startet jo, så lurer på hva den pinnen som forsvant var til. Skal jo kankje kjøpe ny hardware, og da blir nok kortet bare stående der for å fylle opp hullet i fronten. Men hadde jo vært greit med 2 kort også :)

 

Vanskelig å velge, har ikke så god råd fortiden, så da får det vente så lenge..

Lenke til kommentar

Får se om jeg går for det eller ikke. maskinen startet jo, så lurer på hva den pinnen som forsvant var til. Skal jo kankje kjøpe ny hardware, og da blir nok kortet bare stående der for å fylle opp hullet i fronten. Men hadde jo vært greit med 2 kort også :)

 

Vanskelig å velge, har ikke så god råd fortiden, så da får det vente så lenge..

Hehehe. Var bare en spøk da :) Vanskelig å spøke vellykket på nettet!

 

Du kan få den for 100 kroner pluss evt. frakt. Eller så kan du bytte i noe morsomt :)

Lenke til kommentar

Det blir litt for gammelt for min del. Har en hel haug med 512 DDR-brikker og 1GB DDR2-brikker, så klarer meg med rammen. Tenker på hvis du har noe som jeg ikke har fra før av. Eller noe jeg kunne fått bruk for i et eller annet prosjekt! Si at du skal sette verdien på alle tingene du har, som du ikke egentlig trenger. List opp de som har verdi rundt 100 :D

Lenke til kommentar

Hva er det du har bruk for da? Er ikke hjemme nå, så får ikke listet opp så mye

 

forresten, du har ingen ddr2 brikke på pc2 5300 hastigheten liggenes?

 

Jeg har jo den strømforsyningen fra gx150 maskinen uten ledninger. men vet ikke om du trenger den da.. Si noe du trenger, så kan jeg se om jeg har det.. :p

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...