Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Java virker ikke [Løst]


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle idag prøve å logge meg inn i nettbanken min, men det gikk ikke. Det lille vinduet i nettleseren som man logger seg inn i bare fryser. Jeg har prøvd å avinstallere og installere programmet på nytt, jeg har restartet dataen flere ganger og jeg har prøvd flere nettlesere. Java fryser uansett. Dette er litt krise da jeg har regninger som må bli betalt før mandag.

 

Problemet er løst:

 

http://forums.whatthetech.com/Java_Setup_Problem_t104537.html

Endret av Basusjernet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå avinstalerte jeg både java og opera og installerte begge på nytt. Når jeg skulle logge inn i nettbanken hang hele opera seg.

 

Nettleserne jeg har prøvd i fra før er: Firefox, Chrome og IE.

 

Jeg går til Java.com og der står det en stor rød knapp merket "Free java download". Regner med at det er java?

 

Når jeg avinstalerer java så går jeg til kontrollpanel og legge til/fjern programmer og fjerner den som heter Java. Dette er det eneste i listen som har ordet java i seg så jeg regner med at det er riktig.

Endret av Basusjernet
Lenke til kommentar

Får du opp noen feilkode under prosessen?

Se om J2SE Runtime Environment eller Java 2 Runtime Environment ligger på listen over program du kan avinstallere, så avinstaller de.

Last ned java off-line installer, prøv den.

Gå innpå "C:\Documents and Settings\username\Application Data\Sun\Java\jrexxxxx" og trykk direkte på installasjonfilen. (skjult mappe)

Kilde: Søk på Googles og Java howto.

Lenke til kommentar

Bruk Revo Uninstaller til å fjerne Java.

Bruk avansert modus.

Jeg hadde selv samme problemet, men det ble løst etter å ha brukt Revo Uninstaller og CCleaner.

 

Nå gjorde jeg som du sa, og jeg kjørte JavaRA en runde etterpå for å forsikre meg om at det virkelig ikke lå igjen noen rester. Også kjører jeg installasjonsfilen og nå får jeg plutselig beskjed om at Java allerede er installert. Det ligger en fil i System 32 mappa som heter Java.exe ser jeg. Burde jeg bare slette denne?

 

Noen som har peiling på det er som foregår her? Jeg må virkelig komme meg inn i nettbanken min idag!

 

Red.: Jeg prøvde å slette filene og installere på nytt. Jeg får fortsatt beskjed om at Java allerede er installert.

Endret av Basusjernet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...