Gå til innhold

Test: Asus Radeon HD 6870 DirectCU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som en fin variant.

 

En femtilapp ekstra er bare to kaffekopper
Om de kjøpes på kafè ja. Det er også en stor pose pulver/trakte kaffe, eller matbudsjett for en dag for kostnadsbevisste studenter :)

EDIT: Det er en økning i pris på ca 2,5% over "stock", som er det mer relevante punktet.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte HD 6870 før jul. Det har jeg ikke angret på :)Nå spiller jeg ikke mye, men det jeg har prøvd kan jeg dra fult ut på min TV i 1080p oppløsning.Trenger vel ikke så si at kortet yter mer enn godt nok og er kanskje svært overkill i en mediaPC hvor jeg ønsket muligheten for spill når jeg fikk det for meg.Nå skal jeg legge til at kortet kostet meg 1500,- da jeg fikk superspesialpris. Til den prisen føler jeg at det var et meget forsvarlig kjøpt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at testene deres viser at en 100 Hz overklokk ikke gir en stor økning i ytelsen! Lynkurs til artikkeforfatter:

MHz = megahertz = 1 000 000 hertz (Hz)

Dette betyr at du her har bommet med en faktor på en million, noe som ikke er ubetydelig!

 

Jeg tror, uten å foregripe fakta, at artikkelforfatter kan pårope seg en "skriveleif".

 

Hva med å si noe om selve testen? Evnt egne erfaringer med dette kortet?

 

Det hadde jeg likt å lese :)

Lenke til kommentar

Sitter på 2. stk HD 6870 DirectCu nå, og angrer ikke ett sekund. Måtte dog sette de i CrossFire ved å bruke spor 1. og 3., da bakplaten gjorde det umulig å legge to slike sammen i 1. og 2.

 

Noe jeg var skuffet over i denne testen var mangelen på overklokking; denne kjøleren funker utmerket!

 

Maniche

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter på 2. stk HD 6870 DirectCu nå, og angrer ikke ett sekund. Måtte dog sette de i CrossFire ved å bruke spor 1. og 3., da bakplaten gjorde det umulig å legge to slike sammen i 1. og 2.

 

Noe jeg var skuffet over i denne testen var mangelen på overklokking; denne kjøleren funker utmerket!

 

Maniche

 

Hva slags PSU har du?

 

Evnt, hvordan ser riggen din ut?

Lenke til kommentar

Grei test, men jeg må ha blitt blind på de to kulene jeg har foran på hodet, for når Asus setter på ny og bedre kjøler, så sier det seg selv at overklokking er et must i en slik test.

 

Det kommer vel ikke som noen bombe at ytelsen er minimal når de har overklokket kortet med 1%.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...