Gå til innhold

Nye Eizo-skjermer for fotoredigering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som synes prisen ikke var så ille? Hadde forventet sånn 60k for den største, jeg. Apple og Dell skal vel fortsatt ha 16-20k for sine 30-tommere så et par lapper ekstra for en Eizo ColorEdge er absolutt ikke forkastelig. Man får helt sikkert et mye bedre bilde for de pengene.

 

Dersom man bare får 2 DVI porter til 25k derimot så synes jeg det er for dårlig. Tviler på at mangelen på Displayport har noe å si for meg eller den gjennomsnittlige bruker da tilnærmet ingenting bruker det, men liker likevel at det er litt å velge i bak der.

 

@Brusfantomet: Jeg ser ikke helt logikken med at Displayport bortfaller fordi foten må være fleksibel.

Lenke til kommentar

Tviler på at mangelen på Displayport har noe å si for meg eller den gjennomsnittlige bruker da tilnærmet ingenting bruker det, men liker likevel at det er litt å velge i bak der.

Den gjennomsnittlige bruker kjøper ikke ColorEdge-serien.

Ellers synes jeg det er dårlig at toppmodellen ikke har DisplayPort - da det er mer fremtidsrettet grunnet overføringsteknologien er langt bedre.

Lenke til kommentar

Og det er "gratis" å implementere, ingen lisenskostnader, så det er ingen grunn til at ikke alt har det.

 

Tviler på at det så store lisenskostnader, når 24" til 3-4k har det.

 

Jeg tror det er enn del tekniske utfordringer knyttet til display-port. Til og med Apple 30" krever denne "rare dingsen".

Du vet at det er en enkel display-port til dvi adapter? :roll:

 

Displayport er overlegen på alle områder, og det er gratis, finnes ingen grunn til å ikke implementere det.

Lenke til kommentar

Vet denne er litt feilplassert, men likevel relevant. Jeg er opprinnelig amatørfotograf som nå begynner å selge litt bilder. Vil gjerne ha en OK skjerm for fotoredigering som også kan brukes til litt spilling, slik som flysimulator og litt Battlefield etc.

Vil de billigste fra Eizo (EIZO Flexscan S2233W 1680 x 1050) egne seg for dette, eller må jeg opp i den til 8K som nevnes i denne artikkelen?

 

Mvh

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...