Gå til innhold

Iphone for 4G-nettet snart?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det liten eller stor bokstav i starten av en setning? Er det et eller flere utropstegn?

 

"iPhone for 4G-nettet" er riktig, ettersom jeg tror iPhonen blir laget for 4G-nettet og tviler på at iPhonen får hele 4G-nettet.

Den diskusjonen om skrivemåte på iphone er diskutert opp og ned og i mente og denne tråden er nok ikke stedet til å ta diskusjonen, du an se resultatet av den diskusjonen her :)

Lenke til kommentar

Det er ganske riktig snakk om en Iphone -for- 4G, eller LTE som er det vi kaller 4G i våre deler av verden. Det vil nok dog ikke være direkte feil å si at LTE kommer til Iphone, eller at Iphone får LTE-støtte. Den tvetydigheten tenkte jeg dessverre ikke på da overskriften ble til :(

 

Selvsagt vil det før eller siden komme en Iphone for LTE-nettet, men Apple har ofte høstet kritikk for å være sent ute med ting man gjerne har fått andre steder tidligere. Jeg nevner i fleng MMS, copy/paste, multitasking, radio på MP3-spillerne osv.

 

Foreløpig er det ikke kommet fler antydninger til kommersielle håndsett for LTE enn de litt mer obskure modellene som ble vist frem på Mobile World Congress. At Apple allerede nå hyrer folk med den målsetning å gi epletelefonen LTE-støtte tyder på at vi kan se resultater relativt kjapt. Kanskje allerede neste år. Til tross for at Iphone ikke er en perfekt telefon er den en av de store pådriverne for mobil internettrafikk i dag. Og Norge har et av to aktive kommersielle LTE-nett i verden. Muligheten er til stede for at vi for en gangs skyld kan være særdeles tidlig ute :)

Lenke til kommentar

Etter Apples strategi om å lansere en telefon hver sommer, vil jeg anta at de "iPhone 4G" ikke vil bli lansert før sommmeren 2011, jeg tror vi i løpet av det neste halvannet året kommer til å se ganske mange telefoner, spesielt innenfor markedssegmentet Apple vil være i med early adopters og teknofile, som kommer med 4G-støtte. Qualcomm har jo allerede kommet med tidlige utgaver av chipsets for LTE, skal ikke så mye til å tenke seg at noen av de mange store produsentene som baserer seg på deres chipsets lanserer 4G-telefoner allerede i sommer/høst.

 

Som med 3G, vil nok Apple vente til AT&T har gitt signaler om at det er greit før de lanserer et produkt med denne teknologien. Da spiller det ingen trille om Oslo har verdens beste nett eller hele resten av verden allerede bruker LTE.

 

Så det å si at Apple er tidlig ute, synes jeg blir litt feil. Må selvsagt se når den tid kommer, men foreløpig ser det ut som de også nå sitter litt på gjerdet før de tar ibruk ny mobilteknologi.

Lenke til kommentar

Må innrømme at Htc Evo 4g ser uhyggelig bra ut. Denne blir nok regjerende mester, så får vi se hva HD3 kommer med. Iphonen har nok "catch up" å gjøre, så den frykter jeg ikke så mye. Så alt kan skje.

 

Men poste en artikkel om at iphone er klar for 4g-nettet snart NÅR DET IKKE ER BLITT ANNONSERT EN NESTE IPHONE MED 4G!? Og om det blir annonsert nå i juni, så går det fort 1 år før den kommer til Norge!

 

Ikke rart Iphonen blir populær når journalister skriver om den hele tiden. Hva med å heller ha fokus på de mobilene som banker denne i støvlene og er klart mer fremtidsrettet?

Lenke til kommentar

Men poste en artikkel om at iphone er klar for 4g-nettet snart NÅR DET IKKE ER BLITT ANNONSERT EN NESTE IPHONE MED 4G!? Og om det blir annonsert nå i juni, så går det fort 1 år før den kommer til Norge!

En iPhone som annonseres på forsommeren vil bli lagt ut for salg så godt som samtidig i alle markeder der den skal selges, ihverfall så langt Apple klarer å levere antallet som skal selges. Både 3G og 3GS ble mulig å kjøpe i Norge ikke veldig lenge etter at man kunne kjøpe den i statene. Men du har rett i at det nok tar over ett år før vi får en iPhone 4G i salg, da det tar mer enn et par måneder å utvikle et chipset for LTE. Tør jeg gjette på at det, når den tid kommer, kommer til å ha mye til felles med A4-brikken som sitter i iPad?

Lenke til kommentar

Om man har 3G, eller 4G er ikke det viktigste. Prøv selv å bruke mobilen som modem for laptopen, det går ganske fort å surfe selv på vanlig 3G-nett.

 

Raskere prosessor i telefonenene er vesentlig viktigere enn raskere nett, i allefall for surfing på telefonen.

Det virker på meg som at signalbehandlingen fra 3G tar endel resurser som gjør at rendringen av websider tar lengre tid enn på wi-fi.

Vi får se hva neste generasjon iPhone bringer. Muligens den kommer med en versjon av A4, hvem vet?

 

4G-nettet vil nok ta tid før de får bygget ut her til lands, og for min del er det ingen hast.

Men når det kommer kan det hende man klarer seg uten bredbånd til huset i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar

Om man har 3G, eller 4G er ikke det viktigste. Prøv selv å bruke mobilen som modem for laptopen, det går ganske fort å surfe selv på vanlig 3G-nett.

 

Raskere prosessor i telefonenene er vesentlig viktigere enn raskere nett, i allefall for surfing på telefonen.

Det virker på meg som at signalbehandlingen fra 3G tar endel resurser som gjør at rendringen av websider tar lengre tid enn på wi-fi.

Vi får se hva neste generasjon iPhone bringer. Muligens den kommer med en versjon av A4, hvem vet?

 

4G-nettet vil nok ta tid før de får bygget ut her til lands, og for min del er det ingen hast.

Men når det kommer kan det hende man klarer seg uten bredbånd til huset i det hele tatt. :)

Feil og feil.

 

Om du prøver å gå mellom EDGE og 3G, vil du se store forskjeller, ihvertfall med de fleste nyere telefoner. For surfehastighet i dagens mobilnett er ikke prosessoren noen flaskehals med nyere telefoner. Signalbehandlingen av 3G-signaler er uavhengig av hastighet på CPU, da man bruker spesialisert hardware til det. Grunnen til at sider lastes raskere på wi-fi, er at dette ofte er koblet til et nett som er raskere enn 3G-nettet.

 

4G-nettet har ikke ambisjoner om, ei har det muligheter til å erstatte fast bredbånd. Båndbredden ser grei nok ut på papiret, men det frekvensspekteret som er allokert, er rett og slett ikke stort nok til at alle brukere samtidig kan bruke full fart. Selv om man kan komme opp i hastigheter på hundrevis av megabit, er dette en hastighet som må deles mellom alle brukere i en celle, i byene blir dette fort fryktelig mange. I tillegg er vel 4G som 3G med at brukere med mindre enn optimalt signal spiser opp en uproposjonalt stor del av båndbredden.

Lenke til kommentar

Hele fuckings poenget er at Amobil har skrevet for i steden for får! Get the picture?

For en som er så høylytt rundt rettskrivning, er det ikke litt pinlig å gjøre fundamentale siteringsfeil? Her, la meg skrive om innlegget ditt slik at det gir mening:

 

"Poenget mitt var at her har Amobil skrevet 'for' istedet for 'får', som er det de helt sikkert mente å si".

 

You're welcome.

Endret av josh909
Lenke til kommentar

Om man har 3G, eller 4G er ikke det viktigste. Prøv selv å bruke mobilen som modem for laptopen, det går ganske fort å surfe selv på vanlig 3G-nett.

 

Raskere prosessor i telefonenene er vesentlig viktigere enn raskere nett, i allefall for surfing på telefonen.

Det virker på meg som at signalbehandlingen fra 3G tar endel resurser som gjør at rendringen av websider tar lengre tid enn på wi-fi.

Vi får se hva neste generasjon iPhone bringer. Muligens den kommer med en versjon av A4, hvem vet?

 

4G-nettet vil nok ta tid før de får bygget ut her til lands, og for min del er det ingen hast.

Men når det kommer kan det hende man klarer seg uten bredbånd til huset i det hele tatt. :)

Feil og feil.

 

Om du prøver å gå mellom EDGE og 3G, vil du se store forskjeller, ihvertfall med de fleste nyere telefoner. For surfehastighet i dagens mobilnett er ikke prosessoren noen flaskehals med nyere telefoner. Signalbehandlingen av 3G-signaler er uavhengig av hastighet på CPU, da man bruker spesialisert hardware til det. Grunnen til at sider lastes raskere på wi-fi, er at dette ofte er koblet til et nett som er raskere enn 3G-nettet.

 

4G-nettet har ikke ambisjoner om, ei har det muligheter til å erstatte fast bredbånd. Båndbredden ser grei nok ut på papiret, men det frekvensspekteret som er allokert, er rett og slett ikke stort nok til at alle brukere samtidig kan bruke full fart. Selv om man kan komme opp i hastigheter på hundrevis av megabit, er dette en hastighet som må deles mellom alle brukere i en celle, i byene blir dette fort fryktelig mange. I tillegg er vel 4G som 3G med at brukere med mindre enn optimalt signal spiser opp en uproposjonalt stor del av båndbredden.

Jasså? Isåfall kan jo du forklare hvorfor det går vesentlig fortere å rendre websider på laptopen når jeg bruker telefonen som modem, enn når jeg går inn på de samme sidene med selve telefonen. Her er det snakk om kun 3G-nettet. Telefonen er en 3GS.

Og nei, sidene er ikke bufret allerede.

 

Mange i dag bruker 3G for surfing istedet for bredbånd, 4G har potensiale til å bli bedre enda. Godt mulig det ikke er egnet der det er flest brukere samtidig, men vi får se.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...