Gå til innhold

100Hz vs. 200Hz... er det bedre med 200Hz?


Anbefalte innlegg

Jeg har til slutt endt opp med to alternativer for kjøp av ny LCD-tv.

 

Alternativ 1: Samsung 40" LED TV - UE40B8050 (200Hz, Samsung 8-serie, pris ca. 14.000kr)

Alternativ 2: Samsung 40" LED TV - UE40B7070/UE40B7050 (100Hz, Samsung 7-serie, pris ca. 12.000kr)

 

utklipp: "200 Hz Motion Plus gir en behagelig seeropplevelse ved å beregne bevegelser og skape nye bilderuter. Med 200 Hz Motion Plus behøver du ikke bekymre deg for uklare og uskarpe bilder, selv ved raske bevegelser beholder bildene sin skarphet."

 

Er 200Hz-tven å foretrekke mellom disse to alternativene? Noen som har erfaringer med 200Hz-en?

Den kan visstnok skrues av også dersom den ikke faller i smak. Hvilken frekvens får man da? (100Hz?)

 

(Ps! På alternativ 2 skrev jeg både UE40B7070 og UE40B7050, men jeg finner ingen forskjell på de to tvene ellers?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min har norgest beste ledtv (philips 46pfl9704) med back led (bedre en samsungene). 200hz er ikke mye å skryte av! på spill ødlegger de styringene helt og ting kan se kunstiig ut av og til. så vi ahr skrudd av 200hz på spill og film med ps3:) og 200 hz på i tvsendinger.

 

200hz er salgstriks rett og slett

 

Ok, så det eneste 200Hz duger til er tv-sendinger. Jaja, så lenge den kan skrues av og på så kan den vel kanskje i det minste ha en misjon under tv-sendinger med raske bevegelser.

Lenke til kommentar

Broren min har norgest beste ledtv (philips 46pfl9704) med back led (bedre en samsungene).

En TV som i følge Flatpanels.dk har dårlig fargegjengivelse (umulig å stille inn riktig), dårlige betraktningsvinkler og dårlig detaljering i mørke områder. Hvorfor mener du at dette er Norges beste LED-TV? Uavhengig av LED-teknologi (back eller edge) kan det virke som om f.eks. Samsung B8050 er en bedre LED-LCD-TV. Har du sammenlignet disse to under tilsvarende forhold, og konkludert med at Philipsen er bedre?

Lenke til kommentar

Når ble Dingz en referanse man stoler på? Jeg leste testen deres nå, og det nærmeste jeg kom noe konkret om bildekvaliteten var "her får du farger med smell i". Jeg leste også testen til VG / Lyd & Bilde, og også denne var sørgelig generell. Virker som om disse testerene bare skrur på TVen, setter seg i sofaen og skifter litt mellom standard mode og movie mode før de kommer til en konklusjon.

 

Jeg har ikke sett TVen i det hele tatt, jeg bare syntes du var voldsomt bastant, og lurte på hva du baserte utsagnet ditt på. Siden du er TV-selger har du vel sammenlignet den med andre modeller, er det disse sammenligningene du baserer deg på? :)

Lenke til kommentar

Bildeprosessering avslått ja, men bildet kalibrert av en NRK-gamlis, og likevel feil fargetemperatur (for mye blått) og en del artifakter i bildet. Jeg er også skeptisk til en TV som er avhengig av masse krimskrams påslått for at bildet skal bli akseptabelt, men det er kanskje bare meg :)

 

Jeg tviler ikke på at det er en bra TV, men "norges beste LED-TV" virker tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...