Gå til innhold

Opera Mini gjør rent bord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen :

 

 

"Økningen i antall brukere er voldsom. I januar 2009 talte Opera Minis aktive brukere 20 millioner, et tall som fortsatt er ganske imponerende. Økningen på et år er altså på 30 millioner aktive brukere, eller 150 prosent."

 

"Opera mini har økt kraftig for hvert år som har gått siden lanseringen. Opera Minis 20 millioner aktive brukere ved inngangen til fjoråret var en økning på 160 prosent fra året før. Og før det igjen var økningen fra foregående år på mer enn 300 prosent."

 

<--Så om ein hadde ønskt å leike litt med tall,kunne tittelen vært "DRAMATISK fall i oppslutning av Opera Mini!" :p

 

Siden den går fra 300 prosent,til 160 og til "KUN" 150 prosent økining på kun få år :p

 

 

Men,liker Opera Mini veldig eg da NetFront er ein utrulig enkel wap/web-leser,savner kun mulighet for å abo. på RSS-strømmer i Opera Mini 5.2 Beta så hadde eg kvittet meg med versjon 4.2 på mobilen min for godt.Opera Desktop og Opera Mini er ein av få "ting" som gjer meg stolt av å være norsk ;)

Lenke til kommentar
<--Så om ein hadde ønskt å leike litt med tall,kunne tittelen vært "DRAMATISK fall i oppslutning av Opera Mini!" :p

Det ville vært direkte feil. Oppslutningen har jo økt, den har bare ikke økt like bratt som før, selv om 150% på ett år er voldsomt bratt det også. Lek med tall er gøy, men man må kunne spillereglene.

 

Går du helt tilbake til 2005 så vil du nok se den mest dramatiske økningen av alle. Fra 0 den 9. august 2005 til X antall brukere på lanseringsdagen 10. august 2005 er jo uendelig mange prosent økning. På bare en eneste dag! Ikke verst! ;)

 

Siden den går fra 300 prosent,til 160 og til "KUN" 150 prosent økining på kun få år :p

Den prosentvise økningen vil flate ut mot null etter hvert som man nærmer seg det antallet brukere som har behov for en nettleser på mobilen. Dette antallet vil nok være stigende men det antallet vil jo flate ut mot antallet personer som faktisk eier en mobiltelefon. Det antallet vil igjen være stigende, men flate ut mot det antallet personer vi er på jorda. Et tall som igjen vil stige ... Poenget mitt er at ingenting kan vokse eksponentielt i det uendelige. I hvert fall ikke med konstante eksponenter større enn 1.

Lenke til kommentar
<--Så om ein hadde ønskt å leike litt med tall,kunne tittelen vært "DRAMATISK fall i oppslutning av Opera Mini!" :p

Det ville vært direkte feil. Oppslutningen har jo økt, den har bare ikke økt like bratt som før, selv om 150% på ett år er voldsomt bratt det også. Lek med tall er gøy, men man må kunne spillereglene.

 

Går du helt tilbake til 2005 så vil du nok se den mest dramatiske økningen av alle. Fra 0 den 9. august 2005 til X antall brukere på lanseringsdagen 10. august 2005 er jo uendelig mange prosent økning. På bare en eneste dag! Ikke verst! ;)

 

Siden den går fra 300 prosent,til 160 og til "KUN" 150 prosent økining på kun få år :p

Den prosentvise økningen vil flate ut mot null etter hvert som man nærmer seg det antallet brukere som har behov for en nettleser på mobilen. Dette antallet vil nok være stigende men det antallet vil jo flate ut mot antallet personer som faktisk eier en mobiltelefon. Det antallet vil igjen være stigende, men flate ut mot det antallet personer vi er på jorda. Et tall som igjen vil stige ... Poenget mitt er at ingenting kan vokse eksponentielt i det uendelige. I hvert fall ikke med konstante eksponenter større enn 1.

 

 

Det var derfor eg skreiv LEIKE ;) eg også veit at oppslutningen har og øker mykje og om ein ser antall aktive brukere fordelt på antall år Opera Mini har eksistert (for oss dødelige,dvs off.) så er det imponerende tall.Så eg også er imponert.Prøvde bare å være litt morsom ein fredag :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...