Gå til innhold

Forvirret - Beyerdynamic DT-770 PRO 32 Ohm?


johni

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bestilt og nettopp hentet ut fra Datakjeden, mine Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm...tror jeg?

 

Grunnen til at jeg er forvirret er at esken, med bilde viser Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm, en liten klistrelapp på esken sier DT 770 PRO 32 Ohm. Hodetelefonene i seg selv er merket Beyerdynamic DT 770. Ikke påskrevet PRO og heller ikke noen påskrift som viser at de har 32 i impedanse heller.

 

Har jeg fått det jeg har bestilt, Beyerdynamic DT 770 32 Ohm? På forhånd mange takk for svar (finner nemlig ikke noe bilder av 32 Ohms versjon på nettet)

 

post-207583-1262633141_thumb.jpg

post-207583-1262633192_thumb.jpg

post-207583-1262633215_thumb.jpg

post-207583-1262633237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Jeg opplevde akkurat det samme med mitt par fra Prolyd. Det var en slik lapp på min også med 32 ohm skrevet på.

 

Mener jeg har hørt at det "bare" produseres "80 ohms esker" til denne modellen.

Jeg ble også veldig skeptisk da jeg oppdaget dette, men siden du forteller det samme, regner jeg med at alt skal være i orden.

 

Tviler på at du vil angre på kjøpet. :)

Til Metal-musikk er de virkelig suverene i forhold til mine gamle PortaPro i hvertfall! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg opplevde akkurat det samme med mitt par fra Prolyd. Det var en slik lapp på min også med 32 ohm skrevet på.

 

Mener jeg har hørt at det "bare" produseres "80 ohms esker" til denne modellen.

Jeg ble også veldig skeptisk da jeg oppdaget dette, men siden du forteller det samme, regner jeg med at alt skal være i orden.

 

Tviler på at du vil angre på kjøpet. :)

Til Metal-musikk er de virkelig suverene i forhold til mine gamle PortaPro i hvertfall! :thumbup:

Mange takk for svar! :) Samme esken og lapp klistret på...og dine hodetelefoner ser akkurat ut som mine (siste bildet) i min første post?

 

PS.: Husker du kilden, hvor du hørte dette med at det kun produseres "80 Ohms esker"?

 

...Beyerdynamics burde ihvertfall ha kostet på seg "PRO" og "32 Ohm" på selve hodetelefonene synes jeg! ;)

Lenke til kommentar
Både jeg og en kompis av meg har opplevd det samme. Headsetet er nok riktig :)

 

(Fikk min fra Prolyd og)

Takk for svar :) Har ikke brukt dem ennå, avventet pga. tvilen. Er det grunn til å være fornøyd med Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm?

Lenke til kommentar
Det er grunn til å være meget fornøyd. Utrolig deilige headset, myke og gode. Lyden er supah. Er bare å åpne esken, er tydeligvis slik de pakker dem. =)

 

 

Får greit med lyd ut av min iPod touch også. Go for it!

Holder på med oppdatering av min iPod Classic, skal kose meg! Takk for hjelp "aalien" og "BooBass" :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Folk kjøper vel 80 ohm versjonen fordi den er mere lettdreven? Kan da passe bedre til mp3spillere og slikt.

 

Eller jeg helt på bærtur nå. Har selv 80ohm :)

 

Tror folk kjøper 80-ohms versjonen fordi den er det beste kompromisset når det kommer til lydkvalitet vs motstand. 32 ohms versjonen er lettere å drive enn 80 ohm, men 80 ohms versjonen har bedre lyd (selv om det dreier seg om en marginal forskjell vil jeg tro.) :)

 

Hva driver du dem med forresten Nizzen? Hvordan funker det? :)

 

Jeg tenker i alle fall på å bestille 32 ohms versjonen da jeg ikke har en ekstern hodetelefonforsterker. Takk for svar forresten. Har Pro Lyd eller HPX mulighet for postoppkrav? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Jeg har dem til pc'en. Bruker den avogtil til mp3spilleren også når jeg er på tur med buss og tog.

 

Grunnen til at jeg kjøpte dem er at de er ganske bra dempet. Så slipper jeg å høre på maset av dama hele tiden :mrgreen:

 

Lydkvaliteten er upåklagelig og bassen er det god trøkk i :) Man kan også ha de på mange timer uten at det er ubehagelig. Rett og slett veldig fornøyd med dem :D

Lenke til kommentar
Folk kjøper vel 80 ohm versjonen fordi den er mere lettdreven? Kan da passe bedre til mp3spillere og slikt.

 

Eller jeg helt på bærtur nå. Har selv 80ohm :)

 

Tror folk kjøper 80-ohms versjonen fordi den er det beste kompromisset når det kommer til lydkvalitet vs motstand. 32 ohms versjonen er lettere å drive enn 80 ohm, men 80 ohms versjonen har bedre lyd (selv om det dreier seg om en marginal forskjell vil jeg tro.) :)

 

Hva driver du dem med forresten Nizzen? Hvordan funker det? :)

 

Jeg tenker i alle fall på å bestille 32 ohms versjonen da jeg ikke har en ekstern hodetelefonforsterker. Takk for svar forresten. Har Pro Lyd eller HPX mulighet for postoppkrav? :)

 

Jeg tror ProLyd har postoppkrav ja.

 

Folk kjøper 80ohm fordi den ofte er billigere enn 32ohm, ikke fordi den er bedre.

 

Det er ingen eller liten forskjell på lydkvalitet mellom 80vs32ohm. Noen mener faktisk at 32ohm har bedre lyd enn 80ohm. Andre mener motsatt. Jeg har prøvd begge, og de er identiske. Eneste er at 32ohm er mer lettdrevne. 80ohm ga lav lyd på min Creative Zen.

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
Høres bra ut, Nizzen! Gleder meg til jeg evt. får kjøpt noen her. Har ikke hatt stort annet enn Koss (SB45 og Porta Pro) og et par Razer hodetelefoner så forandringen blir nok stor vil jeg tro. :)

Jeg hadde selv Sb45 før jeg kjøpte DT-770 PRO. SB45 er rett og slett av leketøy kvalitet når den kommer nær DT-770 PRO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...